به گزارش میمتالز، ابوالفضل کیانی بختیاری در خصوص ضرورت بازتعریف بازاریابی بر مبنای تحولات نوظهور، گفت: بعد از انقلاب صنعتی چهارم که از سال ۲۰۱۱ شکل گرفت، در بحث مشاغل، حرفهها و کسب و کارها، انقلابی بزرگ رخ داده است.
وی ادامه داد: در این مدت بحث پلتفرمها به میان آمد و کسب و کارهای پلتفرمینگ به وجود آمدند و مقولههایی مانند رایانش شناختی مطرح شدند. قبلا در این زمینه با موضوعاتی همچون رایانش ابری مواجه بودیم، در حالی که اکنون به بحث رایانش شناختی ورود کرده ایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رئیس شورای سیاستگذاری این کنفرانس، افزود: امروزه وسعت تاثیراتی که مسائل نوروساینس و علوم شناختی در حوزه بازار و بازاریابی میگذارد، بسیار گسترده شده است، در حالی که در کشور ما به این موضوعات کمتر توجه شده است.
کیانی بختیاری تاکید کرد: فناوریهای جدید رفتار مصرف کننده را تغییر میدهند. دادههای عظیم تولید شده توسط دستگاههای مجهز به فناوری اینترنت اشیاء و رصد تعاملات بین آنها پتانسیل فوق العادهای ایجاد میکند.
وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل اطلاعات، دانش ذی قیمت شناخت نیازهای مصرف کنندگان در گروه ها، جوامع، با فرهنگها و سبک زندگی متفاوت را فراهم نموده است و در نهایت میتوان از این دانش علاوه بر تامین دقیق و هدفمند نیازهای مشتریان، در جهت تغییر رفتار مصرف کنندگان و خلق نیازهای جدید، ایجاد بازارهای جدید حرکت کرد.
وی در پایان به بخشی از فعالیتهای ترویجی و ادبیات سازی سازمان مدیریت صنعتی در حوزه فناوریهای جدید اشاره نمود.
اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی صنعتی با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و انجمن علمی بازاریابی ایران و حضور متخصصان و اساتید بینالمللی بازاریابی برگزار شد.
در بخش دیگری از این کنفرانس با اهدا سردیس به احمد روستا «پدر علم بازاریابی نوین ایران»، از خدمات ۴۰ سال این استاد قدردانی شد.
منبع: شاتانیوز