تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۱۳۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جعفری در جریان بازدید از منطقه پارسیان اعلام کرد؛

امکان جذب سرمایه‌گذاری برای ۶ طرح جدید پتروشیمی در منطقه پارسیان/ راه اندازی اسکله‌های ۷ و ۸ پارسیان تا پایان شهریور

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: امکان جذب سرمایه‌گذاری برای ۶ طرح جدید پتروشیمی در منطقه پارسیان فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در سفر یک روزه به منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، در جریان بازدید از طرح‌های این منطقه- که همراه با بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد- اظهار داشت: کمیته پتروشیمی با هدف بررسی صدور مجوز‌های سرمایه گذاری پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این کمیته، با تخصیص مواد اولیه جدید پتروشیمی از جمله متانول و پروپان به منطقه ویژه پارسیان موافقت و امکان جذب سرمایه‌گذاری نیز برای ۶ طرح جدید پتروشیمی فراهم شد.

راه اندازی اسکله‌های ۷ و ۸ تا پایان شهریور

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در بندر پارسیان، ساخت ۱۹ اسکله پیش بینی شده است، گفت: در حال حاضر، اسکله ۵ به بهره برداری رسیده است. تامین مالی اسکله‌های ۷ و ۸ صورت گرفته و تا پایان شهریور به بهره براری می‌رسند.

وی افزود: اسکله‌های ۷ و ۸ به پتروشیمی‌ها اختصاص دارد. این اسکله‌ها می‌توانند بر روند صادرات پتروشیمی یا واردات تجهیزات پتروشیمی موثر باشند.

بهره برداری از بندر ویژه صادرات پتروشیمی تا پایان امسال رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به این که بندر ویژه صادرات محصولات پتروشیمی در پارسیان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد گفت: این منطقه در توسعه اقتصادی کشور موثر است و بر همین اساس، ساخت و تکمیل بخش‌های زیر ساختی با سرعت انجام می‌شود. وی افزود: در بخش سرمایه گذاری، همکاری و تعامل مطلوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی وجود دارد و تاکنون سرمایه گذاری‌های مناسبی انجام شده است و چند سرمایه گذار نیز مستقر شده اند.

دریافت مجوز خوراک ۴ طرح پتروشیمی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تاکنون در منطقه ویژه پارسیان، ۴ طرح تولید فرآورده‌های پتروشیمی در زنجیره GTX مجوز خوراک دریافت کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد، عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی سروش انرژی و مجتمع مپنا بهمن سال ۹۹، آغاز شد و ۲ سرمایه گذار دیگر نیز در مرحله تامین اعتبار قرار دارند.

وی افزود: ظرفیت طرح‌های مذکور حدود ۲.۸ میلیون تن است و در زمینه تولید متانول، پلی پروپیلن، پلی اتیلن، بنزین پیرولیز، گاز مایع و ... است.

در این بازدید، همچنین، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، مجتبی رضا پور فرماندار شهرستان پارسیان، سیدعلی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان و محمد آقاجانلو، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو حضور داشتند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده