تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۵۵۱
کد خبر: ۲۱۳۲۵۳
سرویس خبر : زمین شناسی

همکاری سازمان زمین شناسی برای مطالعات اکتشافی منابع اولیه "فولاد و ذوب"

‌می‌متالز - سازمان زمین شناسی با امضای تفاهمنامه به منظور انجام مطالعات اکتشافی منابع اولیه با فولاد مبارکه و ذوب آهن و مطالعات پایش فرونشست شهری با شهرداری اصفهان همکاری خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در سفر به اصفهان ضمن امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان صنعت و فولاد مبارکه اصفهان برای اکتشافات ذخایر معدنی با مسوولان ذوب آهن هم دیداری داشت تا مقدمات تفاهمنامه همکاری برای مطالعات ژئوفیزیک هوابرد جهت شناسایی معادن سنگ آهن انجام شود.

براین اساس، رضا اسلامی مدیرکل زمین شناسی اصفهان این اقدام را یک وظیفه برای حمایت از اقتصاد و تولید اعلام کرد و گفت: سازمان زمین شناسی نقش را در انجام مطالعات با بکارگیری توان علمی و تجربی ایفا خواهد کرد. ورود فولاد مبارکه برای انجام فعالیت معدنی بر سر ناچاری است و از این رو سازمان زمین شناسی بر اساس ماموریت اصلی در این امر کمک خواهد کرد. حمایت فولاد مبارکه در شناسایی مناطق دارای ظرفیت معدنی به تهیه بانک اطلاعات جامع از ظرفیت‌های مواد معدنی منطقه کمک کرده است.

وی افزود: مدیرعامل ذوب آهن همانند فولاد مبارکه تفاهمنامه مشترکی را برای انجام فعالیت‌های معدنی هفته آینده امضا خواهد کرد. زمین شناسی نقش را برای معرفی مکان مناسب برای اکتشاف مواد معدنی ایفا خواهد کرد. لازم است بر روی برخی مسائل بصورت اضطراری سرمایه‌گذاری شود تا بتوان در آینده تغییری در بحث بحران آب داشت در غیر این صورت تا ۱۵ سال آینده در غرب استان اصفهان نیز پدیده فرونشست زمین را خواهیم داشت.

اسلامی ادامه داد: در قالب تفاهمنامه مشترک بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی و شهرداری اصفهان فعالیت‌های مطالعاتی و بررسی فرو نشست در مناطق مختلف شهری صورت می‌گیرد. دستگاه‌های مورد نیاز در مناطق مختلف شهری برای انجام این فعالیت علمی مستقر خواهد شد. با وجود محدودیت‌های اعتباری سازمان زمین شناسی و اکتشافات چنین همکاری‌های مشترکی کار را بهتر پیش می‌برد و در مدیریت منابع نقش دارد. علاوه بر خشکی زاینده رود، آینده شهر اصفهان نیز با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

ذوب آهن برای انجام مطالعات معدنی مهیا شد

ذوب آهن نیز مثل فولاد مبارکه در تامین منابع اولیه دچار مشکل شده و رسیدگی نکردن به موقع بر پیکره این نهاد مهم اقتصادی آسیب می‌زند. این شرکت اقتصادی و تولیدی هم مثل فولاد مبارکه به ناچار وارد عرصه فعالیت‌های معدنی شده و با شناسایی مناطق امید بخش در مواد آهنی نقش و به نیاز رسیدگی می‌کند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده