تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۲۱۳۲۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مجری پروژه پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا:

رفت و آمد ایمن، ارزان و سریع برای فولاد سبا ایجاد شد

‌می‌متالز - مجری پروژه پل روگذر راه‌آهن فولاد سبا گفت: ساخت پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا، به دلیل بار ترافیکی منطقه، یک پروژه ویژه بود که در مدت زمان کوتاه و ۱۰۰ روز کاری به اجرا رسید و اکنون برای فولاد سبا رفت و آمد ایمن، ارزان و سریع جهت جابه‌جایی و حمل و نقل محصولاتش به وجود آمده است.

به گزارش می‌متالز، محمود رضا مومن‌زاده در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری اتصال پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا به راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح به دلیل اینکه از نظر محل اجرا و مدت زمان بسیار کوتاهی که برای اجرای آن وجود داشت، همچنین بار ترافیکی خیلی سنگین در روز برای ۲۵ هزار وسیله نقیله، به یک پروژه بسیار ویژه تبدیل شد؛ در واقع باید روشی برای پروژه انتخاب می‌کردیم که ترافیک منطقه و عبور و مرور را قطع نکند، در نتیجه تدابیری در نظر گرفته شد تا این اتفاق نیفتد و کل پروسه اجرای پروژه ۱۰۰ روز کاری شد. (از طراحی تا اجرا نیز ۱۲۰ روز زمان برد)

وی درخصوص اینکه افتتاح این پروژه چه مزایایی برای فولاد سبا خواهد داشت نیز اظهار کرد: شرکت‌های فولادی و صنعتی یکی از بازو‌های اصلی آن‌ها حمل و نقل است. در واقع حمل و نقل ایمن و آزاد و ارزان تاثیر ویژه‌ای در قیمت تمام شده آن‌ها دارد. در نتیجه پروژه‌هایی که حمل و نقل با این ویژگی‌ها برای آن‌ها وجود داشته باشد، بر کل بازدهی کارخانه تاثیرگذار خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت سیمین سپاهان و مجری پروژه پل روگذر راه‌آهن فولاد سبا ادامه داد: پل قبلی به لحاظ ایمنی از شرایط مناسبی برخوردار نبود و خطر ساز بود؛ همچنین هر ترافیکی امکان عبور از روی آن را نداشت و باعث میشد که حمل و نقل دچار مشکل شود. البته بار‌ها تصمیم بر ترمیم پل گرفته شده بود، اما در نهایت این تصمیم جهادی گرفته شد تا پل به طور کلی از نو ساخته شود و در نتیجه اکنون ترافیک ایمن، ارزان و سریع برای فولاد سبا ایجاد شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده