به گزارش میمتالز، حمیدرضا نور علی زاده که در پانزدهمین رویداد «فیناپ» با موضوع «اینشورتک» حضور داشت با بیان این که شرکت بیمه سامان همواره به موضوع «نوآوری باز» نگاه جدی داشته است، اظهار کرد: چالشهای این بخش مانند محتوای کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» است و من نام آن را «شرکتهای مریخی، استارت آپهای ونوسی» گذاشته ام!
وی بر ضرورت درک متقابل و دیدن ارزش در سراسر زنجیره ارزش بیمه تاکید کرد و گفت افزود: استارت آپها و شرکتهای بیمه در عین این که به هم نیاز دارند، اما باید به درک متقابلی از مسائل حوزههای خود برسند که این درک متقابل و شناخت، تنها از طریق گفتگو ایجاد میشود.
به گفته دکتر نورعلی زاده، استارت آپها برای شروع فعالیت به «داده» نیاز دارند، در حالی که شرکتهای بیمه پیش از ارائه هر گونه اطلاعات، از سوابق و کارکرد استارت آپها میپرسند، بنابراین باید برای توجه به «اهمیت» یا «فوریت» که دغدغه هر کدام از آنهاست، زاویه دید را تغییر داد.
جانشین مدیرعامل شرکت بیمه سامان در تحول دیجیتال با اشاره به این که «برخی افراد فکر میکنند فقط خودشان خلق ارزش کرده اند، در حالی که نمیداند دیگران هم در ایجاد پیش زمینههای آن دخیل بوده اند»، اظهار کرد: همه باید حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسند و در جهت تحقق آن بکوشند.
دکتر نورعلی زاده تاکید کرد که در چنین شرایطی، استارت آپ باید فعالیت خود را از ابتداییترین وجوه آغاز کرده و در ادامه با یک نگاه چابک و خلق کمینه محصول، فعالیتش را توسعه دهد.
به گفته او، «تاب آوری» و «تمرکز» از الزامات فعالیت کارآفرینانه و استارت آپی است، بنابراین افرادی که ریسک پذیر نیستند، مشغله فراوان دارند، از نظر روانی در مقابل فراز و فرود تاب آوری ندارند و یا فرصت کافی در اختیارشان نیست، نمیتوانند در این حیطه قرار بگیرند.
پانزدهمین رویداد «فیناپ» پنچ شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ در محل شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد. در این رویداد صاحبنظران و متخصصان صنعت بیمه و فناوریهای این حوزه به بیان عقاید و نظرات خود پرداختند.
منبع: چابک آنلاین