یکی از مدیران بیامو در این مورد گفت: «ما در حال تبدیل بیامو از یک خودروساز به یک شرکت فناوری و عرضهکننده خدمات حوزه حملونقل هستیم. در این مسیر یک عامل اصلی وجود دارد که شامل تمرکز روی علایق مشتریان میشود. ما در آینده روی انعطافپذیری بیشتر متمرکز میشویم و خود را آماده حضور در ماراتن خودروهای الکتریکی میکنیم؛ بهطوریکه تا سال 2021 خودروی برقی جدید خود را معرفی خواهیم کرد.»
این اظهارات در شرایطی است که مسلما این حوزه بدون رقیب نیست و مرسدس بنز نیز برند زیرمجموعه خود به نام EQ را برای مقابله با بامو معرفی کرده است. قرار است که EQ بیش از ده خودروی الکتریکی را روانه بازار کند. خانواده محصولات فولکس واگن I.D نیز در نظر دارد سی خودروی برقی را تا پیش از سال 2025 وارد بازار کند. گمان میرود که خودروهای برقی بتوانند تا سال 2025 بیش از 8 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص دهند.