تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۵۶۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
جهان خودرو

جیپ در صدر لیست وطن‌پرستانه‌ترین برند‌ها در آمریکا

‌می‌متالز - پژوهش‌های موسسه نظرسنجی «برند کیز» نشان می‌دهد جیپ وطن پرستانه‌ترین برند در آمریکا است.

به گزارش می‌متالز، برند‌های رام، دوج و جیپ اکنون از برند‌های استلانتیس محسوب می‌شوند که از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن شکل گرفته با احساسات وطن پرستانه در آمریکا گره خورده اند.

برند دوج که اکثر مدل‌های آن را با عنوان هِلکَت hellcat نام‌گذاری کرده‌اند، یا رام با وانت‌هایی که پرچم این کشور را روی بخش بار خود دارند و به طور خاص برند جیپ به نوعی با حس وطن‌پرستی شناخته می‌شوند.

موسسه نظرسنجی «برند کیز» Brand Keys به طور سالانه پژوهش و نظرسنجی انجام می‌دهد که اختصاص به صنعت خودرو ندارد و در سایر صنایع از جمله خدمات آنلاین، شبکه‌های تلویزیونی، ورزش و... هم هست. در آخرین نظرسنجی، برند‌های وطن پرستانه آمریکا به ترتیب از ۱ تا ۵ عبارتند از:

۱- جیپ

۲- والمارت

۳- دیسنی

۴- فورد و آمازون به طور مشترک

۵- نیویورک تایمز

در این نظرسنجی هارلی-دیویدسن [معروف‌ترین برند موتورسیکلت در آمریکا]مقام چهاردهم، تسلا به طور مشترک با زوم مقام ۳۰ را به دست آورده است.

جالب است که هیچ کمپانی مرتبط با صنعت خودروی دیگری در این لیست به چشم نمی‌خورد.

در این نظرسنجی، ۵ هزار و ۸۰۴ نفر از مصرف‌کنندگان بین سنین ۱۶ تا ۶۵ سال شرکت کرده‌اند. «برند کیز» می‌گوید در این نظرسنجی برای ایجاد تعادل، جنسیت، گرایش‌های سیاسی مدنظر قرار گرفته‌اند و ۹ ناحیه از مرکز آمار ایالات متحده به شکل متوازن انتخاب شده و هزار و ۱۷۲ برند مختلف در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از بین این تعداد برند، ۵۰ برند اول به عنوان برند‌های وطن پرستانه انتخاب شده‌اند. اما در مجموع، چون برخی از برند‌ها به طور مشترک به یک مقام رسیده‌اند مثل فورد و آمازون که به مقام چهارم رسیده‌اند؛ در مجموع ۳۰ رتبه شکل گرفته است. رابرت پاسیکاف Robert Passikoff مدیرعامل برند کیز می‌گوید: «به طور کلی و در فضای برندی، وضعیت دنیا و بازار‌های آن، اصول و قواعد اولیه و پایه در وفاداری مشتریان و احساس وطن‌پرستی آن‌ها را تغییر داده‌اند. با این حال در سال‌های اخیر بالا و پایین رفتن برند‌ها در رتبه‌بندی سالانه در مقایسه تغییرات متوسطی داشته است.» با اینکه به گفته مدیرعامل برند کیز، تغییراتی در وفاداری مصرف‌کنندگان و وطن‌پرستی مشتریان هر ساله اتفاق می‌افتد و تغییراتی در لیست ایجاد می‌شود، اما از سال ۲۰۰۳ تا به حال برند جیپ همواره در صدر این جدول باقی مانده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده