تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۱۵۷۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احتمال اصلاح قیمت سنگ آهن در ماه‌های آتی تقویت شد

‌می‌متالز - دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد در ماه‌های آتی اصلاح قیمت سنگ آهن رقم می‌خورد و این موضوع می‌تواند نگرانی فولادسازان جهان را کاهش دهد. ازجمله این دلایل می‌توان به جهش قابل توجه واردات قراضه از سوی چین و افزایش تولید قراضه جهانی، احتمال افزایش تولید و حمل سنگ آهن از سوی غول‌های معدنی جهان، ارتقا تولید معادن چین و افزایش موجودی سنگ آهن در بنادر این کشور و در نهایت سیاست سختگیرانه چین در مدیریت قیمت کالا‌ها اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، عوامل موثر بر قیمت سنگ آهن و احتمال اصلاح آن در ماه آتی را بخ شرح ذیل می‌توان تشریح کرد:

- جهش قابل ملاحظه واردات قراضه چین و ثبت حجم واردات ۱۱۴ میلیون تنی طی ماه می‌که تقاضای سنگ آهن جهانی را محدود می‌کند.

- افزایش تولید قراضه جهانی با راه اندازی خطوط تولید خودرو و سایر صنایع که عامل اصلاح قیمت قراضه و فشار بر قیمت سنگ آهن می‌شود.

- ۵ غول سنگ آهن دنیا در نیمه اول ۲۰۲۱ از برنامه سال خود عقب افتاده اند، اما همچنان مدعی تحقق هدف امسال هستند، این به معنی افزایش قابل ملاحظه تولید و حمل سنگ آهن جهانی در نیمه دوم سال است که قیمت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

- تولید سنگ آهن معادن چین در ۴ ماه ابتدای سال با جهش ۱۸.۶ درصدی به ۳۲۲.۷۴ میلیون تن رسیده که عامل افت تقاضای بین المللی سنگ آهن متوسط عیار خواهد بود.

- موجودی انبار‌های سنگ آهن در بنادر چین نسبت به سال قبل، ۱۶ درصد افزایش دارد که ۱۷ میلیون تن بیش‌تر از سال قبل است.

- سیاست سختگیرانه چین در مدیریت قیمت کامودیتی‌ها به خصوص سنگ آهن از دیگر عوامل موثر بر بازار سنگ آهن بوده و قیمت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده