تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۱۶۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت زنجان خبر داد:

رونق تولید با افزایش ۲۰ برابری پرداخت تسهیلات در زنجان

‌می‌متالز - میزان تسهیلات پرداختی طرح رونق تولید در استان زنجان در سال ۹۵، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته با افزایش حدود ۲۰ برابری به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صمت زنجان گفت: یکی از راه‌های باز کردن گره مشکلات حوزه تولید و واحد‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات بانکی در کنار دیگر تسهیلگری‌ها است. تسهیلات رونق تولید از طرح‌های عمده در این راستا است که با توجه به پروژه‌های الویت دار هم راستا با اقتصاد مقاومتی توسط دولت مطرح شد. هدف این تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین واحد‌های تولیدی فعال جهت تامین سرمایه در گردش آن‌ها است.
متولی این تسهیلات مالی، سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌ها با عاملیت بانک‌ها هستند که پس از ثبت و ارسال الکترونیکی درخواست متقاضی در سامانه بهین یاب وزارت صنعت معدن و تجارت، نتایج از طریق دبیرخانه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واقع در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قابل پیگیری است.
به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر اساس آخرین رتبه بندی انجام شده در خصوص میزان تسهیلات پرداختی برای رونق تولید در سال گذشته، این استان پس از البرز و سمنان، جایگاه سوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داد.
ناصر فغفوری افزود: سال گذشته در مجموع ۲۸۶ متقاضی در استان زنجان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از بین آنان ۲۵۰ متقاضی واجد شرایط به شبکه بانکی معرفی شدند.
وی اظهار داشت: از بین متقاضیان معرفی شده به شبکه بانکی، پرداخت تسهیلات به ۱۸۰ پرونده محقق شد و مابقی متقاضیان نیز از دریافت تسهیلات انصراف دادند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۲ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق در این استان پرداخت شد، گفت: در این خصوص سیر صعودی خوبی نسبت به سال‌های ماقبل از ۹۹ داشتیم.
فغفوری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود و نتایج اقدامات انجام شده، استان زنجان در بسیاری از برنامه‌های هدفگذاری شده این حوزه از سوی وزارتخانه پیشتاز است.
وی افزود: گواه پیشتازی استان در این بخش، آمار و ارقام موجود در نتایج اقدامات انجام شده، در بسیاری از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده از سوی وزارتخانه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برخی از دستاورد‌های حوزه تولید و صنعت در استان، افزود: از سال ۹۶ تاکنون هیچ واحدی به واحد‌های تولیدی تعطیل استان زنجان اضافه نشده و هر سال تعدادی از واحد‌های تعطیل به چرخه بازمی‌گردند که ۲۷ واحد در سال گذشته به چرخه بازگشتند.
فغفوری گفت: از سال ۹۷ تاکنون، با پیگیری حل مشکلات واحد‌های تولیدی، ۶۰ واحد راکد، به چرخه تولید بازگشتند که حاصل آن احیای ۲ هزار فرصت شغلی بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده