تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۱۶۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

معافیت صادرکنندگان ارزآور از پرداخت مالیات

‌می‌متالز - رئیس بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرکنندگان، حاکمان مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: اکثر صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، البته این موضوع به شرطی است که ارز حاصل از صادرات آن‌ها به چرخه تولید کشور بازگشت شود.

به گزارش می‌متالز، مهراب جمالپور بیشترین سهم واردات در چهارمحال و بختیاری را مربوط به ماشین‌آلات و قطعات موردنیاز واحد‌های تولیدی اعلام کرد و گفت: این واردات مربوط به صنایعی نظیر برفاب، ظریف مصور و ... بوده است، این کالاها، ۷۰ درصد واردات استان را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: اگر واردات صورت نگیرد، مواد اولیه تامین نمی‌شود و در نتیجه در روند تولید اختلال ایجاد خواهد شد.

وی گفت: سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست پاسخگویی به سفارشات و رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان واردات و صادرات را به خود اختصاص داده و در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

جمالپور خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در صورت تشخیص می‌توانند، محصولات و کالا‌های مورد نیاز خود را به منظور جلوگیری از توقف خط تولید، از خارج از کشور وارد کنند.

وی درخصوص موضوع صادرات تصریح کرد: بسته تشویقی برگشت ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته شده است، رقم برگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و دیگر سامانه‌ها در سال ۹۷، ۵۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۶۷ دلار، در سال ۹۸، ۹۷ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۰۳ دلار و در هشت ماهه نخست سال ۹۹، ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۳۹ دلار بوده است.

جمالپور تاکید کرد: به صادرکنندگان توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند، صادرکنندگانی که به کشور‌های عراق و افغانستان صادرات داشته‌اند تا پایان خردادماه سال‌جاری می‌توانند در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده و نسبت به ثبت کوتاژ‌های صادراتی و تحویل پرینت حساب خود به کمیته ارزی سازمان صمت، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بازپرداخت بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از طریق شبکه بانکی انجام می‌شود، گفت: افراد می‌توانند از طریق صندوق توسعه ملی حساب ذخیره ارزی، بدهی‌های خود را تسویه کنند، صادرکنندگان و واردکنندگان کالا در هشت‌ماهه نخست سال ۹۹، تا پایان شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده