تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۱۶۱۲۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وعده‌های مدیران ایران خودرو و سایپا در جریان موافقت با واگذاری ۳۰ هزار محصول

‌می‌متالز - مدیران عامل ایران خودرو و سایپا ضمن موافقت با واگذاری ۳۰ هزار محصول به جانبازان و خانواده شهدا، وعده تحویل محصول جدید تارا، خودرو با گیربکس اتوماتیک و خودروی کوچک اقتصادی اطلس دادند.

به گزارش می‌متالز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع، ایران خودرو و سایپا و بنیاد شهید، تفاهم نامه واگذاری ۳۰ هزار خودرو در یکسال به جانبازان و خانواده شهدا و از محل افزایش تولید را امضاء کردند.

براساس این گزارش، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با اعلام رشد ۲۲ درصدی تحویل خودرو در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، گفت: تولید خودرو به ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده و تولید محصولات سنگین به رشد دو برابری بالغ شده و از ۴۸۰ دستگاه سال گذشته به هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده و قرار است در سال جاری با رشد چهار برابری همراه شود.

وی افزود: تحویل محصول جدید تارا از چند روز آینده و خودرو با گیربکس اتوماتیک از شهریور آغاز می‌شود. همچنین با شروع تولید انبوه گیربکس نیمه اتومات در شهریور، خودروی مربوط به این گیربکس نیز از آبان تولید خواهد شد.

جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا نیز با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تولیدات در مقایسه با سال گذشته، گفت: میزان تحویل خودرو هم با افزایش ۲۵ درصدی به ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده و با داخلی سازی بیش از ۵۰ قطعه بسیار مهم، حدود ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

وی افزود: خودروی کوچک اقتصادی اطلس هم بزودی رونمایی می‌شود و در نیمه دوم سال به تولید انبوه می‌رسد. همچنین تولید خودروی اتوماتیک در نیمه دوم سال شروع خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده