تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۱۶۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرحباء در انتقاد از عملکرد مسوولان بانک سپه؛

از ظرفیت نیرو‌های متخصص بانک‌های نظامی در بانک سپه استفاده نشد/برای رفع مشکل از ابزار نظارتی استفاده می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:بسیاری از نیرو‌های متخصص بانک‌های نظامی بعد از ادغام با بانک سپه اکنون در جایگاه شایسته‌ای قرار نگرفته اند و دچار تنزل رتبه شده‌اند و در صورت بی توجهی به این موضوع از ابزار‌های نظارت برای رفع مشکلات استفاده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد بانک سپه گفت: بانک سپه یکی از بانک‌های قدیمی و معتبر در کشور بوده و دارای مشتریان بسیاری است و در حال حاضر با توجه به ادغام بانک‌های نظامی در این بانک، به یکی از بزرگترین موسسات مالی و پولی تبدیل شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: این ادغام فرصتی برای بانک سپه ایجاد کرده و باید از آن استفاده کند، ده‌ها هزار نیروی جدید و متخصص از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نظامی به این بانک منتقل شده‌اند و باید از این نیرو‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود. اما متاسفانه اخباری در این مورد به گوش می‌رسد که خیلی رضایت بخش نیست و نگران کننده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیرو‌های متخصص بانک‌های مذکور اکنون در جایگاه شایسته‌ای در مجموعه بانک سپه قرار نگرفته اند، و به رتبه و ردیف شغلی که در گذشته داشته‌اند، توجه نشده و دچار تنزل رتبه شده‌اند و این موضوع بر حقوق و مزایای آن‌ها تاثیر جدی داشته و معاش خانواده‌شان را تحت تاثیر قرار داده است.

مسوولان بانک سپه برای حل مشکلات کارکنان بانک‌های ادغامی اقدام کنند

مرحباء با بیان اینکه تلقی من از اتفاقات اخیر در بانک سپه آن است که یک نوع فرصت‌سوزی و اتلاف نیروی انسانی ارزشمندی در حال رخ دادن است، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از ادغام بانک‌ها در بانک سپه مطرح شده است و طی مکاتباتی با مسوولان این بانک، یک سری مدارک خواسته شد، اما متاسفانه پاسخ‌های کافی و قانع کننده‌ای از سوی آن‌ها به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال نشده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: کمیسیون اقتصادی با توجه به گلایه‌های کارمندان بانک‌های ادغامی از تمام ابزار‌های قانونی خود مانند تحقیق و تفحص برای بررسی وضعیت بانک سپه استفاده خواهد کرد تا در صورت وجود مشکلات و عدم اقدام مسوولان بانک سپه برای حل آنها، برخورد‌های لازم و قانونی را انجام دهد، البته نمایندگان به دنبال رفع مشکل هستند و نه ایجاد مانع، اما انتظار داریم مسوولان بانک سپه برای حل مسایل پیش آمده اقدامات لازم و موثر را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده