تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۲۱۶۴۸۰
سرویس خبر : انرژی
دلخوش مطرح کرد؛

برداشت اشتباه وزارت نفت از قانون تامین قیر رایگان/ تدوین استفساریه برای برای رفع این مشکل

‌می‌متالز - نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: برداشت وزارت نفت از قانون تامین قیر رایگان این است که "مازاد نفت" لحاظ شود و میزان این مازاد هم در آخر سال مشخص می‌شود با این نوع برداشت از موضوع، دیگر ارائه قیر در پایان سال مسایل را رفع نمی‌کند و بر این اساس استفساریه‌ای را تدوین کرده ایم.

به گزارش می‌متالز، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به بررسی استفساریه تامین قیر رایگان در مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس در بودجه سال جاری، ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل مازاد نفت باید برای تامین قیر رایگان به منظور آسفالت راه‌های روستایی، نوسازی مدارس و ... اختصاص پیدا می‌کرد که تاکنون این قانون اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: برداشت وزارت نفت از قانون بودجه این است که مجلس اعلام کرده مازاد نفت و میزان این مازاد هم در آخر سال مشخص می‌شود بنابراین با این نوع برداشت، دیگر ارائه قیر در پایان سال نیاز‌ها را رفع نخواهد کرد، زیرا در آن زمان وجود برف، باران و سرما اجازه انجام کار‌های عمرانی و آسفالت را نمی‌دهد.

دلخوش تاکید کرد: برای رفع این مشکل استفساریه‌ای را تدوین کرده‌ایم که طی هفته جاری در کمیسیون تخصصی و مجلس بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده