تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۲۱۶۶۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته سال نائب رئیس بانک صادرات ایران مطرح کرد؛

تلاش برای کاهش دغدغه مدیران و صنعتگران در شرایط سخت اقتصادی و کرونا

‌می‌متالز - نائب رئیس بانک صادرات ایران گفت: در بانک صادرات این دغدغه وجود داشت که با توجه به دوره سخت و شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا با ارائه روش جدید در کنار مدیران و صنعتگران باشیم.

به گزارش می‌متالز، سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰ (در توسعه کسب و کار) با حضور علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر، سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور مجلس، امیر یوسفیان، نائب رئیس بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران نمونه کشوری در حوزه کسب و کار به مناسبت روز صنعت و معدن در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

در این اجلاس از میان مدیران عامل صد‌ها شرکت، از مدیران و رهبران شایسته ایران ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

یوسفیان نائب رئیس بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: در بانک صادرات این دغدغه وجود داشت که با توجه به دوره سخت و شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا با ارائه روش جدید در کنار مدیران و صنعتگران باشیم.

او ادامه داد: توقع معمولی که از یک مدیر چه در بخش بازرگانی و تولید و بانکی وجود دارد این است که بتواند تحلیلی از شرایط موجود ارائه دهد و وقتی به شرایط شناخت پیدا کرد ۵۰ درصد راه را رفته است. سپس با شناخت محدودیت‌ها و پتانسیل‌ها راهکار ارائه کند.

یوسفیان با بیان اینکه دو کار در این شرایط رخ می‌دهد گفت: بررسی شرایط موجود و ارائه راهکار جدید در چارچوب اقتصاد مقاومتی مساله‌ای است که به آن دقت کردیم. ابتدا بجای کار معمولی که می‌گوییم وام می‌دهیم و ریال پرداخت کنیم، ابتدا گفتیم وضعیت خودمان را بررسی کنیم.

نائب رئیس بانک صادرات ایران گفت: کشور دو مشکل اساسی تحریم و تورم را دارد که منجر به سختی شرایط انتقال پول و فاینانس شده و تورم نیز شرایط را سخت‌تر کرده، از طرفی توان خرید کم شده و خرید و فروش داخلی نسیه کاهش یافته است.

او افزود: در این شرایط اگر همه پولی که امروز نظام بانکی دارد را به تولیدی‌ها بدهیم نیز مشکل تولیدی‌ها مرتفع نخواهد شد. با توجه به این شرایط نسبت به ایجاد و ارائه طرح‌های جدید اعتباری اقدام کردیم تا کار با بانک برای مشتری آسوده شود. در همین زمینه جایگزنی اعتبار اسنادی را ایجاد کردیم و گفتیم بدون ضامن و وثیقه از تسهیلات بانک استفاده کنند.

او با بیان اینکه در بانک صادرات به پرداخت بموقع حقوق نیز فکر کردیم تا واحد‌های تولیدی دغدغه پرداخت حقوق نداشته باشند افزود: پیشنهاد دادیم در واحد‌های تولیدی اگر کسی پرداخت حقوق را از طریق بانک صادرات انجام دهد با نرخ ترجیهی سه ماهه تسهیلات پرداخت می‌کنیم. این موارد برای مشتری مداری بود تا مشتری بتواند با بانک آسان کار کند

یوسفیان گفت: کاهش هزینه مالی مورد دیگری بود که مورد توجه قرار گرفت. تلاش کردیم دغدغه‌های مدیران را بابت کار کردن در این دوره سخت کاهش دهیم و ارتباط مدیران با بانک آسان شود. مهمترین نکته‌ای که اکنون به دنبال آن هستیم این است که کسی ال سی را در بانک پول نکند و حجم کم پول باعث شود اتفاق بهتری در نظام بانکی رقم بخورد و زنجیره تامین رخ دهد.

او تاکید کرد: به دنبال این هستیم در کنار مشتریان ممتاز بانک به صورت عملیاتی و اجرائی دغدغه‌های موجود را کاهش دهیم تا حجم بیشتری از اعتبارات در کشور گردش کند و در کنار هم این دوره سخت را بگذرانیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن به عنوان مدیران نمونه و شاخص سال تقدیر شد. همچنین در این مراسم از مدیران عامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گروه صنعتی بارز، شرکت صنایع بهداشتی ساینا، شرکت معادن مس چهارگنبد، شرکت گلتاش، شرکت خورشید فناوران نفیس، شرکت پیشرو کاغذ نگار پارس، شرکت لوله گستر اسفراین و جمعی دیگر از شرکت‌ها تقدیر به عمل آمد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده