تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۴۷۳
کد خبر: ۲۱۶۶۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گل‌گهر بزرگترین تولید کننده کنسانتره کشور در سال ۹۹/ ورود گهرترابر و جهان‌ فولاد به بورس

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با تصویب صو‌رت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این برنامه اظهار کرد: شرکت گل گهر در بحث مزیت منطقه‌ای جزو شرکت‌هایی است که در زنجیره فولاد را در اختیار دارد.

وی با اشاره به میزان تولید این شرکت در سال گذشته تصریح کرد: در سال ۹۹ با تولید ۴۲ درصد کنسانتره و ۲۷ درصد گندله در جایگاه بزرگترین تولیدکننده این‌محصولات قرار گرفت.

عتیقی بیان کرد: در واحد‌های پایین دست شرکت نیز تولید ۴ درصد شمش را در دستور کار داشت.
وی در ادامه گزارش عملکرد شرکت افزود: در سال ۹۹ حدود ۱۵.۳ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۲ میلیون گندله و ۴میلیون آهن آسفنجی تولید شده است. همچنین در ۳ ماهه اول سال جاری ۱۴ درصد رشد تولید و ۲۲۰درصد رشد فروش نیز به ثبت رسیده است.
عتیقی درباره درآمد‌های شرکت تصریح کرد: شرکت در سال گذشته بیش از ۲۹هزار میلیارد تومان درآمد اصلی داشته است. از سویی دیگر دارایی شرکت ۶۳ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همچنین افزود: در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی در زیرمجموعه و در ۳ بخش تولید زیرساخت و پشتیباتی تولید ایجاد شدند.
به گفته عتیقی، ۲ نیروگاه در مجموعه گهر انرژی دیده شده است، همچنین تامین آب خلیج فارس و شرکت توسعه عمران منطقه شرکت نیز در برنامه‌های گل گهر تعریف شده است.
وی اضافه کرد: امسال پنجمین شرکت در بورس هستیم و برای نماد کگل برنامه‌های خوبی داریم که یکی از آن‌ها این است که در ۴۰ روز آینده گهر ترابر و جهان فولاد به بورس وارد می‌شود.

عتیقی در پایان تاکید کرد: امیدواریم عملکرد توسعه‌ای مدیران قبلی ادامه دار باشد.

در این مجمع به ازای هر سهم ۱۳۰ تومان سود تقسیم شد.

منبع: صنعت کار

عناوین برگزیده