تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۱۶۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی عنوان کرد:

افزایش اعتماد میان سرمایه گذاران و بخش دولتی با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی با اشاره به آثار اجرای طرح ابتکاری مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح را پیشرفت کسب و کار‌های روستایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کنار حوزه‌های دولتی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دانست.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی در جلسه توجیهی طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استان آذربایجان غربی که با حضور مقامات کشوری، استانی و معین‌های اقتصادی این استان برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران در قالب معین‌های اقتصادی (طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی) می‌تواند نوید بخش پیشرفت و رونق اقتصادی شهر‌های مختلف در آذربایجان غربی شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی به عنوان یک طرح ابتکاری، موجب افزایش اعتماد میان سرمایه گذاران و بخش دولتی و تحرک بخشی در زمینه تولید و هم افزایی بخش‌های اقتصادی و فرهنگی برای سهولت در روند اشتغال و کارآفرینی شده است که بستر محرومیت زدایی و توسعه مناطق مختلف را فراهم می‌کند.

بابایی افزود: مهمترین هدف طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی پیشرفت کسب و کار‌های روستایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کنار حوزه‌های دولتی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

رئیس سازمان صمت استان عنوان کرد: کارگزاران حکومتی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه ضلع این مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی هستند و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی نظارت بر حسن اجرای آن را بر عهده دارند. تعامل، هماهنگی و همگرایی تمام این ارکان می‌تواند علاوه برتوسعه و رشد منطقه‌ای، سبب کاهش نرخ بیکاری در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی شود.

بابایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی در این میان با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های اقتصادی خود از توان بسیار خوبی برای تحقق اهداف طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی برخوردار است و اجرای این طرح لازمه مهم توسعه و رونق آن محسوب می‌شود همچنین آذربایجان‌غربی در شمال غربی‌ترین نقطه کشور و هم مرز با سه کشور خارجی است و به عنوان شاه راه ارتباط زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های خارجی بخصوص اروپا مطرح است و اجرای صحیح طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی می‌تواند رشد اقتصادی و حتی صادرات محصولات تولیدی را به خارج کشور فراهم کند.

توانمندسازی جامعه روستایی و شهری با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی

همچنین در این جلسه علی اکبر لبافی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این الگو با هدف مدیریت سپرده‌ها و منابع داخلی، هدایت نقدینگی به سمت تولید، خلق ثروت، توانمندسازی جامعه روستایی و شهری، افزایش سرانه‌های درآمدی مردم، کاهش رفتار‌ها و برخورد‌های سلیقه‌ای، ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی، مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها و در یک جمله احیای مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار همه مسئولان اقتصادی استان قرار دارد.

لبافی افزود: این طرح ابتکاری با رویکرد ایجاد همگرایی و وفاق اجتماعی و سیاسی، کاهش بروکراسی اداری و اتکا به توان بخش خصوصی در کشور ایجاد شده و تمامی ارکان نظام اعم از ائمه جمعه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسوولان دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی بخش خصوصی را پای کار آورده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده