تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۱۶۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بند‌های قرداد بیمه رازی با وزارت بهداشت چیست؟

بیمه رازی بزرگترین قرارداد مسوولیت را امضاء کرد

‌می‌متالز - شرکت بیمه رازی یکی از بزرگترین قرارداد‌های بیمه کشور را بابت واکسیناسیون کرونا کارکنان وزارت بهداشت امضاء کرد.

به گزارش می‌متالز، براساس پیشنهاد‌هایی که بیمه رازی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرده بود، این وزارتخانه را متقاعد کرد تا کلیه مراکز زیرمجموعه ورازت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که در آن عملیات واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود را بیمه مسوولیت کند.

بر اساس این بیمه نامه چنانچه قصور یا سهل‌انگاری از سوی بیمه‌گذار و کارکنان آن در فرایند واکسیناسیون انجام شود که سبب فوت یا نقص عضو افراد واکسینه شود، رای مراجع ذی‌صلاح، وزارت بهداشت و درمان مسوول جبران خسارت شناخته و خسارت آن توسط بیمه رازی پرداخت خواهد شد.

بررسی‌های این بیمه‌نامه نشان می‌دهد، وزارت بهداشت بابت مسوولیت تا سقف هزار نفر از زیان‌دیدگان را به بیمه رازی سپرده است. به نحوی که برای فوت تا سقف ۴.۸ میلیارد ریال معادل ۴۸۰ میلیون تومان و نقص عضو تا سقف ۲.۳ میلیارد ریال معادل ۲۳۰ میلیون تومان را بیمه رازی متعهد شده است، خسارت پرداخت کند.

قرارداد ۱۴۰ میلیارد تومانی شرکت فرابورسی


بنا بر این گزارش رقم حق بیمه‌ای که بیمه رازی به‌واسطه بیمه مسوولیت دریافت می‌کند، ۱۲۸۸ میلیارد ریال، معادل ۱۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که با احتساب مالیات و عوارض به رقم ۱۴۰۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال می‌رسد.

این در حالی است که کل حق بیمه‌های صادره در سال مالی۹۹ بر اساس اطلاعات منتشر شده بر روی سامانه کدال بالغ بر ۱۴ هزار ۱۵۶ میلیارد ریال بوده است

حق بیمه‌های این قرار داد چگونه پرداخت می‌شود؟


بررسی این بیمه نامه نشان می‌دهد که این شرکت فرابورسی در دوره ۲ ماه از تاریخ صدور بیمه نامه کل مبلغ بیمه نامه را دریافت می‌کند.

جزییات بیمه نامه بزرگ بیمه رازی


در جزئیات این بیمه نامه آورده شده است که تنها واکسن‌هایی تحت پوشش این بیمه نامه است که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده باشد، تعهد بیمه‌گر دین بیمه نامه تنها در قبال افرادی است که تمامی مراحل واکسیناسیون آن‌ها در طول مدت اعتبار بیمه نامه انجام شده باشد.

همچنین حداکثر مدت زمان پوشش این بیمه‌ای برای هریک از دریافت‌کنندگان واکسن از تاریخ تزریق بمدت دوماه است. با توجه به لیست اطلاعات افراد واکسینه شده در سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمه گذار متعهد شد در زمان بروز خسارت احتمالی دسترسی به سایت مذکور را برای بیمه گر برای رویت مشخصات افراد زیان دیده فراهم کند.

بر این اساس در صورت فوت یا نقص عضو دریافت کننده واکسن به علت هر گونه بیماری و حادثه، بیمه‌گر تعهدی در جبران خسارت نخواهد داشت و در مواقعی که وقوع خسارت ناشی از قصور حرفه ای، اشتباه یا خطای سهوی کادر درمان (پزشکی و پیرا پزشکان) باشد، بیمه گر تعهد در جبران خسارت نخواهد داشت.

همچنین هرگونه خسارت ناشی از تزریق واکسن در دوره تست و آزمایش، خسارت ناشی از تزریق واکسن فاسد با تاریخ انقضا گذشته، تزریق واکسن قبل از شروع بیمه نامه ولو اینکه خسارت آن در بازه اعتبار بیمه نامه باشد و همچنین خسارت‌های ناشی از عیب ذاتی در زنجیره تولید شامل تعهدات این بیمه نامه نمی‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده