تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۱۷۰۱۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نوروزی تشریح کرد:

آیا کاهش قیمت مسکن در تهران روی تعدیل نرخ در شهر‌های دیگر موثر است؟

‌می‌متالز - نماینده مردم علی آباد در مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های یک خانواده صرف پرداخت اجاره بها و یا اقساط وام خرید خانه می‌شود، گفت: یک خانواده کم جمعیت در تهران برای گذراندن زندگی به حداقل ۹ میلیون تومان درآمد نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، رحمت الله نوروزی با اشاره به وضعیت نا مناسب بازار اجاره بها مسکن، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از هزینه‌های یک خانواده صرف پرداخت اجاره بها و یا اقساط وام خرید خانه می‌شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به کاهش عرضه و تقاضا مسکن، آخوندی وزیر وقت راه شهرسازی تفاهم نامه‌ای را برای ساخت سالانه یک میلیون و صد واحد مسکونی امضا کرد، اما آن را اجرایی نکرد و پس از مدتی طرح اقدام ملی مسکن ارائه شد که متاسفانه اقساط آن بسیار سنگین بوده و خارج از توان عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه است.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش تلاطم بازار مسکن و عدم تعادل در عرضه و تقاضا سوال ملی را از وزیر راه و شهرسازی فعلی در خصوص بی توجه به ساخت خانه مطرح کردم؛ این بی توجهی‌ها موجب شده قیمت‌ها روز به روز افزایش پیدا کند. از طرفی با توجه به پیری جمعیت و تاکید مقام معظم رهبری بر ازدواج و فرزند آوری، لازم است بیش از پیش به مقوله تامین مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان تاکیدداشته باشیم چرا که مسکن نیز در کنار بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی یکی از الزامات مهم برای ترغیب جوانان به فرزند آوری است از این رو بنده به طراحان " طرح جوانی جمعیت" در مجلس شورای اسلامی هم پیشنهاد کردم که در آن مباحث به موضوع مسکن نیز توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر یک خانواده کم جمعیت برای تامین مسکن و پرداخت اجاره بها و گذراندن زندگی با حداقل امکانات به ۹ میلیون تومان درآمد نیاز دارد.

نوروزی اضافه کرد: تهران در واقع الگو پیرامون بوده و قیمت مسکن آن به صورت غیرمستقیم به شهر‌های اطراف و سپس بر استان‌های مختلف کشور تاثیر گذار است لذا کنترل قیمت‌های کاذب در تهران می‌تواند بر سایر مناطق کشور نیز نقش مثبتی داشته باشد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای بهبود وضعیت مسکن در کشور به ویژه پایتخت ضمن کاهش بروکراسی‌های اداری، تسهیلات مناسبی برای ساخت مسکن به ویژه در مناطق بافت فرسوده در اختیار مردم قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده