تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۱۷۰۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۷۰ درصدی درآمد‌های چادرملو/ سود ۲۱۳ تومانی به ازای هر سهم «کچاد»

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور ۸۵.۴۹ درصدی سهامداران برای تصویب صورت‌های مالی شرکت منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این مجمع با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته با تولید ۲۲ درصدی کنسانتره کشور در جایگاه دوم قرار گرفته و رشد ۱۹ درصدی تولید در این حوزه را به ثبت رساندیم.

وی افزود: همچنین رشد ۳ درصدی در گندله نیز به ثبت رسید و در رتبه پنجم کشور با تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و سهم ۸ درصدی قرار گرفتیم. در حوزه آهن اسفنجی با رشد ۱.۵ درصدی با تولید ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در رتبه چهارم قرار گرفته ایم.

تقی زاده تصریح کرد: در تولید شمش فولادی سال گذشته رکورد زدیم و به یک میلیون و ۲۵ هزار تن شمش فولادی دست یافته و سهم ۲ درصدی را از آن خود کرده ایم.

به گفته وی، چادرملو در حوزه فروش به ۱۰ میلیون تن رسیده و رشدی ۱۶.۵ درصدی را ثبت کرده است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به صادرات نیز اضافه کرد: در حوزه صادرات ۵۸ درصد شمش تولیدی را صادر کرده ایم.

تقی زاده تصریح کرد: چادرملو، سال گذشته توانست بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که در مقایسه با سال پیش از آن بیش از ۱۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد. سود این شرکت در سال گذشته رشد قابل توجهی داشت و با ثبت سود ۱۶ هزار میلیارد تومانی، ۱۲ هزار میلیارد تومان سود از سال گذشته بیشتر کسب کردیم.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه، بیان کرد: در زمینه طرح‌های توسعه طرح گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت ۵ میلیون تن، طرح احداث مگامدول اهن اسفنجی با ۲.۲ میلیون تن، طرح اکتشافا مقدماتی D۱۹ و مشارکت در پروژه‌های اکتشافی جدید از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت است. همچنین چادرملو در حوزه ممبران آب شیرین کن‌ها سرمایه گذاری انجام داده است.

تقی زاده با اشاره به معدن استرالیا نیز گفت: در معدنی در استرالیا مشارکت ۳۳ درصدی داشته و امیدواریم در آنجا کارخانه کنسانتره سازی احداث و برای نیاز واحد‌های چابهار آن را وارد کشور کنیم.

وی همچنین بیان کرد: در سه ماهه سال جاری رشد ۷ درصدی تولید و رشد ۵۵ درصدی حجم فروش و ۳۱۳ درصدی در مبلغ فروش را به ثبت رسانده ایم.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم ۲۱۳ تومان سود تقسیم شد.

منبع: صنعت کار

عناوین برگزیده