تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۱۷۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران:

رحمانی، متخصص برنامه‌ریزی مدیریت برای عبور از مشکلات است

می متالز - رئیس خانه معدن ایران گفت: «برنامه‌ریزی مدیریت» شاه‌کلید پیروزی در عرصه تنگاتنگ رقابت‌های اقتصادی کشورهاست که «رضا رحمانی» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، متخصص فن و در خدمت انجام مؤثر این نوع برنامه‌ریزی است.
رحمانی، متخصص برنامه‌ریزی مدیریت برای عبور از مشکلات است

به گزارش می متالز، محمدرضا بهرامن افزود: تصدی امور وزارت صنعت، معدن و تجارت امری کاملاً حرفه‌ای است و فقط، پول زیاد یا سرمایه اجتماعی و انسانی به موفقیت در عملکرد این وزارتخانه منجر نخواهد شد.

به گفته این مسئول، حرفه‌ای عمل کردن در مدیریت این ارگان و برنامه‌ریزی هدفمند و موثر، ضامن افزایش بقا و ارتقا بهره وری در چرخه اقتصاد کشور است.

وی بیان داشت: نگاه تخصصی و حرفه ای در انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن به نقطه مطلوب است .

به گفته بهرامن، رضا رحمانی از پتانسیل بالاتری برای موفقیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار است که به عنوان نمونه می توان به توانایی وی در تدوین و تعیین نقشه راه معدن اشاره کرد.

وی اظهار داشت: استراتژی ریسک پذیر رحمانی در صورتی که از پتانسیل تشکل های خصوصی که سرمایه ملی و منبع اطلاعات اقتصادی کشور هستند، استفاده کند می تواند تضمین کننده موفقیت وی در باقیمانده عمر دولت دوازدهم باشد.

رئیس خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: دیگر عامل موفقیت رحمانی می تواند همان حوصله پذیری و تعامل بالای وی با معاونان باشد به شرطی که در اجرای اهداف و برنامه های اقتصادی از حمایت تمام قد مجلس برخوردار شود.

بهرامن ادامه داد: رحمانی دانش آموخته رشته حقوق و دکترای مدیریت استراتژیک، از جسارت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوب و کافی برخوردار است.

وی گفت: دانش مدیریت استراتژیک وزیر پیشنهادی صنعت، باید برای بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل در همه بخش های این ابر وزارتخانه به کار گرفته شود.

رییس خانه معدن ایران اضافه کرد: به این ترتیب می توان نسبت به ضرایب اهمیت نسبی نقاط قوت و تهدیدها، نسبت به موضع استراتژیک بخش های معدن و صنایع معدنی، صنعت و تجارت کشور، نقاط قوت و ضعف را به درستی شناسایی کرد و با توجه به اولویت بندی آنها، نسبت به حل آن موارد از طریق ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک، انتخاب گروه مشاوران مرتبط و استراتژی برای سطوح مختلف و تعریف استراتژی اصلی موشکافانه با نگاه به وضعیت آینده پژوهی، برنامه ریزی و اقدام لازم به عمل آید.

بهرامن خاطرنشان کرد: رحمانی به دلیل همه موارد گفته شده در بالا می تواند مفهوم سازمان بدون مرز را عملی کرده و با بهره برداری از خلاقیت های همه توانمندان و طوفان های فکری خلق شده در این میدان، روی ایده ها کار کند و موفقیت هایی را نصیب این ابر وزارتخانه کند.

عناوین برگزیده