تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۷۰۸۵
سرویس خبر : انرژی

خوش‌بینی بیش از حد بازار در مورد تقاضای نفت

‌می‌متالز - تحلیلگران نفتی عقیده دارند بازار نفت بیش از حد بر افزایش تقاضای سوخت در آمریکا تمرکز کرده و احتمالاً تهدید همه‌گیری کرونا در سایر نقاط دنیا که بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد را نادیده گرفته است.

به گزارش می‌متالز، واندا هاری، تحلیلگر انرژی و موسس شرکت واندا اینسایت در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده بازار نفت بیش از حد بر افزایش تقاضای سوخت در آمریکا تمرکز کرده و احتمالاً تهدید همه‌گیری کرونا در سایر نقاط دنیا را نادیده گرفته است.

این تحلیلگر عقیده دارد شرکت‌کنندگان بازار از خبر‌های بدبینانه تقاضا در خارج از آمریکا غافل شده‌اند.

طبق گفته هاری، قیمت نفت در تابستان احتمالاً بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه باقی می‌ماند. این رقم نسبت به پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری از جمله گلدمن ساچز که نفت ۸۰ دلاری را در بحبوحه بهبود تقاضا پیش‌بینی کرده، کمتر خوشبینانه است.

تحقیقات جهانی بانک آمریکا در ماه گذشته نشان می‌داد انتظار بهبود قدرتمند تقاضا و فراتر رفتن آن از میزان عرضه در ماه‌های آینده، احتمالاً قیمت نفت را تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌برد.

این فضای خوشبینانه در بازار نفت در هفته‌های اخیر باعث شده بزرگترین شرکت‌های تجارت نفت هم احتمال نفت ۱۰۰ دلاری را رد نکنند. بیشتر شرکت‌های بزرگ، قیمت نفت را در ادامه سال جاری میلادی بالاتر پیش‌بینی می‌کنند، ولی راسل هاردی، مدیرعامل ویتول، ضمن هشدار در مورد این خوشبینی بیش از اندازه اعلام کرده: «ما در حال حاضر در یک بازار مصنوعی قرار داریم».

پیش بینی نفت ۱۰۰ دلاری در سال‌های آینده به خاطر انتظار کمبود عرضه مخصوصاً در ۲۰۲۵ در بحبوحه کاهش سرمایه‌گذاری در تولیدات جدید و افزایش تقاضای نفت جهان، محتمل‌تر از سال جاری میلادی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده