تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۱۷۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم روند صعودی قیمت فولاد/ وزیر صمت نحوه قیمت‌گذاری در بورس کالا را اصلاح کند

می متالز - دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی، در خصوص نتیجه اجرای دستورالعمل وزارت صمت برای تعیین قیمت پایه فولاد در بورس کالای ایران گفت: قیمت ورق گرم فولادی درنتیجه اجرای این دستورالعمل، از قیمت پایه ۲۳۰۰ تومان هر کیلو به قیمت معامله بیش از ۵۰۰۰ تومان رسیده است و با توجه به باز بودن سقف رقابت روند افزایشی قیمت‌ها و اجحاف به مشتری همچنان ادامه دارد.
تداوم روند صعودی قیمت فولاد/ وزیر صمت نحوه قیمت‌گذاری در بورس کالا را اصلاح کند

به گزارش می متالز، امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی اظهار کرد: این دستورالعمل باعث شد صنایع بالادستی به گران‌فروشی به‌صورت رسمی با سقف رقابت آزاد در بورس کالا و نهایتاً اجحاف در حق صنایع پایین‌دستی ادامه دهند.

کاوه بابیان اینکه بورس کالا محلی است که باید باعث افزایش و کاهش قیمت باشد، گفت: با توجه به اینکه میانگین قیمت بر اساس 4 نرخ پایه قبلی است، بنابراین همواره قیمت‌ها روند افزایشی دارد؛ از طرفی در بخش کالاهایی که عرضه در آن انحصاری است رقابتی بین فروشندگان نبوده و این رقابت صرفاً در بین خریداران وجود دارد.

وی در پایان از وزیر جدید وزارت صمت خواست برای جلوگیری از تعطیلی بیشتر صنایع بخش خصوصی، نسبت به بازنگری و اصلاح نحوه تعیین قیمت پایه، کشف قیمت و سقف رقابت اقدام کند.

عناوین برگزیده