تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۱۷۳۳۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

محدودیت‌های پیش‌فروش خودرو برداشته شد / یارانه ۱۰ میلیونی برای خرید خودرو

‌می‌متالز - خودروسازان در اوج زیان همچنان سیاست پیش‌فروش خودرو را دنبال می‌کنند. این بار قرار است خودرو کوئیک آر با اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به بازار به تعدادی خاص از مشتریان تحویل شود.

به گزارش می‌متالز، زیان خودروسازان از طرح‌های پیش‌فروش به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این جمله محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران است. درباره بزرگی این عدد همین بس که ۱۰ برابر کل درآمد‌های نفتی پارسال است.

با این حال، خودروسازان در اوج زیان همچنان سیاست پیش‌فروش خودرو را دنبال می‌کنند. این بار قرار است خودرو کوئیک آر با اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به بازار به تعدادی خاص از مشتریان تحویل شود. قیمت کوئیک آر در هر دو رنگ حدود ۱۶۰ میلیون تومان در بازار است، اما در طرح فروش فوری تحویل سه ماهه قرار است این خودرو با حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت واگذار شود. در واقع اگر کسی بتواند در این قرعه‌کشی برنده شود ۱۰ میلیون تومان رانت یا همان یارانه به جیب خواهد زد.

فروش فوری و پیش‌فروش خودروی سایپا کوییک R از صبح دیروز آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، در طرح فروش فوری کوییک R، قیمت این خودرو ۱۴۹ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان اعلام شده و گفته می‌شود خودرو سه ماهه تحویل مشتری داده می‌شود.

اما در طرح پیش‌فروش موعد تحویل خودرو دی، بهمن و اسفندماه است. متقاضیان باید مبلغ ۷۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان در زمان ثبت‌نام پرداخت کنند. مابقی هزینه خودرو به قیمت روز و هنگام تحویل در زمستان ۱۴۰۰ از مشتریان دریافت می‌شود.

همچنین این خودروساز اعلام کرده که در این مرحله از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله کوییک آر به درخواست متقاضیان برخی از محدودیت‌ها از جمله پلاک فعال انتظامی، سند در رهن و فک رهن زودتر از موعد، تطابق کدپستی متقاضی و نمایندگی و همچنین عدم خرید طی ۴۸ ماه گذشته از سایپا و ایران خودرو برداشته شده و مشتریان می‌توانند بدون این محدودیت‌ها ثبت نام کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده