به گزارش میمتالز، قرن بیست و یکم برای شرکتهای معدنی یک زمان پرتنش است. در کنار تهدیدات موجود برای صنعت، همزمان با کاهش منابع در سراسر جهان، و سیاسی بودن فزاینده معدن و مدیریت منابع، گسترش رسانههای اجتماعی و فن آوری ارتباطات به معنای این است که هر حرکت معدنچیان مورد بررسی دقیق قرار میگیرد.
متعادل سازی نیاز به سودآوری اقتصادی و مسئولیت محیط زیست برای هر معدنچی یک چالش است و درک عمومی از یک شرکت و فعالیتهای آن میتواند یکی از تأثیرگذارترین عوامل در تعیین آینده شرکت باشد.
این برداشتها میتواند در یک هویت تجاری منسجم قرار گیرد، که به همان اندازه ارزش واقعی یک شرکت است که ارزش ادراک شده آن است.
Brand Finance هر ساله هم از نظر ارزش مالی برند و هم از نظر قدرت کلی هویت شرکتی خود، رتبه بندی از با ارزشترین شرکتهای معدنی در جهان را منتشر میکند. رتبه بندی آن همچنین به درک برخی از بزرگترین معدن کاران جهان تابانده است. امروز، Brand Finance رده بندی خود را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است، که به طور کلی کاهش ارزش مارکهای معدن در جهان را نشان میدهد، اما با موفقیت کافی در زمینه بهبود بخشیدن به درک عمومی خود از این بخش وجود دارد.
نتیجه اصلی گزارش، کاهش کلی ارزش مالی برندهای معدنچیان در سال گذشته را نشان میدهد. از ده برند ارزشمند آخرین گزارش، تنها سه برند – Glencore، Nippon Steel و Baowu – ارزش برندهای خود را افزایش داده اند، در حالی که BHP، با ارزشترین برند معدن در هر دو سال، ارزش ۱۳٫۹٪ کاهش داده است از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱٫
Savio D’Souza، مدیر ارزیابی در Brand Finance همچنین اشاره کرد که به طور متوسط ، ارزش ۲۵ برند برتر معدن در جهان ۴٪ از سال گذشته کاهش یافته است. اگر مواردی از قبیل افزایش چشمگیر ارزش Barrick Gold و Newmont، به ترتیب ۴۲٫۳٪ و ۳۱٫۵٪ افزایش یابد، تخفیف پیدا میکنند.
D’Souza توضیح میدهد: “به طور کلی، صنعت معدن از نزدیک شرایط اقتصادی جهانی را منعکس کرده است، که ناشی از تقاضای بی ثبات و پاسخگویی کم به عرضه است. ” “همه گیر Covid-۱۹ با توجه به ماهیت جهانی خود، یک لایه عدم اطمینان را اضافه کرد. مناطقی که به ویژه از بیماری همه گیر رنج میبردند، عملیات و زنجیره تأمین و تا حدودی تقاضای جهانی بود. ”
با وجود این، به طور کلی ارزش برندهای معدنی در حال کاهش است، هیچ یک از ۲۵ شرکت برتر این ارزش را نزول نکرده است. معدنچی که بیشترین ارزش خود را از دست داد، چین شنهوا بود که بین سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با افت ۲۱٫۹ درصدی در ارزش خود روبرو شد، اما این شرکت تنها سه رتبه در رتبه بندی سقوط کرد و با وجود کشمکش، دهمین برند ارزشمند معدن در جهان است. در واقع، شاخص قدرت نام تجاری معدنچی (BSI)، معیاری برای تأثیر برند آن فراتر از توان مالی، ۱٫۶٪ در طول دوره افزایش یافت، برجسته میکند که مبارزات تجربه شده در صنعت معدن به معنی کاهش قابل توجه هیچ کسی نیست.
منبع: صنعت کار