تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۱۷۸۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مجتمع تولید کاتد بابک مس ایرانیان توسط رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد

‌می‌متالز - مجتمع تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان روز پنجشنبه توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس در شهربابک استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، در این پروژه ۵۰ هزار تن کاتد مس با استفاده از تکنولوژی جدید «تانک بایوچینگ» تولید می‌شودکه امروزه به دلیل مزایای آن مورد توجه بسیار در صنعت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان در این خصوص گفت: این مجتمع در ۲۰ کیلومتری شمال شهر بابک و در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار احداث شده است.

محمدرضا میرزایی افزود: عملیات اجرایی احداث این مجتمع از مردادماه سال ۱۳۹۰ در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که هم اکنون با افتتاح کامل آن ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان ۵۰ هزارتن ظرفیت تولید کاتد مس (معادل با ۱۵درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با افتتاح این پروژه اشتغال پایدار برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود و مهمترین عاملی که این مجتمع تولیدی میدکو را در سطح جهان به یک نمونه بی‌بدیل تبدیل ساخته، استفاده از فناوری "تانک بایولیچینگ" برای نخستین‌بار در جهان در مقیاس صنعتی است.

مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان گفت: با افتتاح مجتمع تولید مس میدکو، شاهد معرفی جدیدترین فناوری دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهانیان خواهیم بود که زمینه‌ساز ایجاد انقلاب جدیدی در فرایند تولید کاتد مس در جهان خواهد شد.

به گزارش ایرنا استفاده از این فناوری در تولید مس از جمله ویژگی‌های شاخص و خاص این پروژه است که سبب کاهش حدود ۴۰ درصدی سرمایه گذاری در تولید و نیز کاهش ۳۸ درصدی قیمت تمام شده را سبب شده است.

امروز در هفتاد و نهمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید»، پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهوری بهره‌برداری شد که این طرح‌ها شامل مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ شرکت فولاد زرند ایرانیان است.

برای اجرایی شدن این طرح‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۱۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده