تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۲
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۱۸۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
افزایش اعتبار صرافی‌های رمزارز در آمریکا

دیدار رئیس بانک فدرال ایالات‌متحده با مدیرعامل صرافی کوین بیس

‌می‌متالز - رئیس بانک‌مرکزی فدرال، جروم پاول، با برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی رمز ارز کوین بیس Coinbase ملاقات کرد. این گردهمایی یکی از دو جلسه‌ای بود که رهبر فدرال رزرو، با مدیران عامل صرافی‌ها و موسسات مالی در طول ماه داشتند. جلسه دیگر آقای پاول در آن ماه با جیمی دیمون، رئیس JPMorgan Chase، بزرگ‌ترین بانک ایالات‌متحده ازنظر دارایی بود. بانک فدرال از افشای جزئیات این دیدار‌ها خودداری کرد.

به گزارش می‌متالز، ملاقات پاول با آرمسترانگ در میان افزایش قیمت رمز ارز‌های دیجیتال و در راستای بررسی دقیق معاملات ارز‌های رمزنگاری شده صورت پذیرفت. سود انفجاری در بازار ارز‌هایی مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین به ترس از تورم مرتبط بوده، که به‌نوبه خود به سیاست پولی آسان بانک فدرال نسبت داده شده است.

این درحالی است که فدرال رزرو همچنین درگیر کشف ارز دیجیتال مختص به خود است و تابستان امسال مقاله مفصلی در این خصوص منتشر می‌کند. بااین‌حال، چند مقام برجسته بانک‌مرکزی در روز‌های اخیر در موردنیاز ارز دیجیتال بانک‌مرکزی CBDC تردید‌هایی داشته‌اند.

همچنین نام پل‌رایان، رئیس سابق مجلس نمایندگان نیز به‌عنوان شرکت‌کننده در جلسه با پاول و آرمسترانگ ذکر شده است. آرمسترانگ تقریبا همزمان با چند رهبر سیاسی واشنگتن نیز ملاقاتی داشته است. در ۱۴ ماه مه، او تصویری از خود در کنار رایان و نانسی پلوسی، رئیس مجلس سنای فعلی را توییت کرد.

در یک‌رشته توییت ۲۱ قسمتی که آرمسترانگ درباره بازدید‌ها منتشر کرد، اشاره‌ای به دیدار خود با پاول نکرد. آرمسترانگ در یکی از توییت‌ها گفت: سیاستمداران و روسای آژانس‌هایی که با آن‌ها ملاقات کردم همگی افراد متفکر و متعهدی بودند و من از برقراری ارتباط بین تیم‌هایمان و تشکیل دوستی‌های جدید بسیار خوشحال هستم.

مشابه جلسات دیگر، انتظار می‌رود اقدام بانک فدرال برای ایجاد ارز دیجیتال موضوع جلسه بین آرمسترانگ و پاول باشد. صرافی کوین بیس با ۵۶ میلیون کاربر تایید شده و ۲۲۳ میلیارد دلار دارایی در سراسر پلت‌فرم خود، بزرگ‌ترین صرافی ارز رمزنگاری‌شده ایالات‌متحده است. در ماه آوریل، این اولین صرافی ارز دیجیتال عمومی بود که سهام خود را در نزدک، به‌طور مستقیم ارائه داد.

این درحالی است که سهام Coinbase روز جمعه در حدود ۲۴۱ دلار معامله شد. طبق گفته کاناکورد که یک شرکت خدمات مالی کانادایی است، درآمد صرافی کوین بیس تا حد زیادی از دریافت کارمزد معاملات انجام می‌شود که ۸۱ درصد آن از طریق خرده‌فروشی و ۵ درصد آن از طریق تجارت سازمانی حاصل می‌شود که بالاترین هزینه تجارت را در بین مبادلات ارز‌های رمزنگاری شده دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده