تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۱۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تفاهم‌نامه بیمه مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد

افزایش نفوذ صنعت بیمه با ورود به حوزه استارت‌آپ‌ها

می متالز - براساس تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بیمه مرکزی، سرویس‌های جدید بیمه ایجاد و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.
افزایش نفوذ صنعت بیمه با ورود به حوزه استارت‌آپ‌ها

به گزارش می متالز، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بیمه مرکزی که صبح امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهارداشت: این تفاهم‌نامه در دو بخش ارائه می‌شود و مقرر شد سرویس‌های جدید بیمه‌ای ایجاد شود و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد.

وی افزود: ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه بیمه با انعقاد این تفاهم‌نامه شکل می‌گیرد تا تزریق نوآوری در حوزه بیمه هم انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که اخیراً معاونت علمی در آن ورود کرده حوزه بیمه است، گفت: البته سابقه همکاری با بیمه به چهار سال پیش بازمی‌گردد؛ اقتصاد دانش‌بنیان بسترهای خاصی را لازم دارد که در این تفاهم‌نامه این بسترها پیش‌بینی شده و البته ضمانت‌نامه‌های معمولی که به شرکت‌ها داده می‌شود برای شرکت‌های دانش‌بنیان مفید نیست و شرکت‌های دانش‌بنیان احتیاج به خدمات بیمه‌ای برای تضمین محصول دارند.

ستاری ادامه داد: زیرساخت‌هایی باید برای خدمات بیمه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود و تعدادی استارت‌آپ در حوزه بیمه فعال هستند، اما نیاز به فرهنگ‌سازی و بسترسازی دارند. این استارت‌آپ‌ها بازیگران جدیدی هستند که می‌خواهند وارد بازار شوند و خدمات جدید نوآورانه ایجاد کنند و دسترسی مردم به خدمات بیمه‌ای را نیز افزایش دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به ورود جوانان به عرصه بیمه، تصریح کرد: سال گذشته تراکنش فین‌تک‌ها بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بود و در حال حاضر بازیگران سنتی نظیر بانک‌ها و صندوق‌ها جای خود را به بازیگران مدرن می‌دهند.

در ادامه این مراسم غلامرضا سلیمانی رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: ایران جزء کشورهایی است که انواع پوشش‌های بیمه‌ای برای آن تعریف شده، ولی توسعه بیمه در سطح کشور و نفوذ آن در بین آحاد مردم و شرکت‌ها هنوز انجام نشده و در این بخش به نوآوری نیاز داریم؛ ورود استارت‌آپ‌ها به صنعت بیمه می‌تواند بخشی از بازاریابی این صنعت را پوشش دهد.

وی افزود: درآمد خوبی در مجموعه استارت‌آپ‌ها وجود دارد که باعث نفوذ و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و مسئولیت‌پذیری و مدیریت می‌شود و گسترش چتر بیمه را در سطح کشور ایجاد می‌کند.

سلیمانی اضافه کرد: امروز باید از وجود استارت‌آپ‌ها و نیروهای جوان استفاده کنیم و در بخش صنعت بیمه و بازاریابی، استارت‌آپ‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و حتی بهینه کردن هزینه‌های بیمه‌ای برای خانواده‌ها به آنها کمک کنند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی 10 استارت‌آپ فعال در حوزه بیمه وجود دارد که برنامه بیمه مرکزی افزایش آنها است.

عناوین برگزیده