تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۱۸۲۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یزدی خواه:

خرید خانه ۴۵ متری برای زوج‌های جوان به رویا تبدیل شده است/ ساماندهی بازار مسکن اولویت دولت آینده باشد

‌می‌متالز - نماینده مردم تهران در مجلس به افزایش قیمت افسارگسیخته اجاره بها اشاره کرد و گفت: ساماندهی بازار مسکن یکی از اولویت‌های مجلس بوده و باید مورد توجه دولت و وزیر راه و شهرسازی دولت آینده نیز قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، سید علی یزدی خواه به افزایش قیمت افسارگسیخته اجاره بها اشاره کرد و گفت: یکی از معضلاتی که قشر ضعیف و کم درآمد جامعه و همچنین زوج‌های جوان را آزار می‌دهد، عدم وجود ضابطه مشخص در تعیین اجاره بها مسکن است.

قیمت‌های دستوری در حوزه مسکن نتیجه مثبتی در جامعه به همراه نخواهد داشت

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس، با بیان اینکه قیمت‌های دستوری در حوزه مسکن نتیجه مثبتی در جامعه به همراه نخواهد داشت، افزود: تعیین سقف ۲۵ درصدی برای افزایش اجاره بها در عمل موثر نیست چرا که برخی صاحبخانه‌ها از محل اجاره بها، زندگی خودشان را اداره کرده و روی آن حساب باز می‌کنند از این رو به راحتی زیر بار این قیمت‌های دستوری نمی‌روند.

وی ادامه داد: همچنین عمده‌ای از مستاجران حقوق ثابت و یا حداقل دستمزد را دارند لذا افزایش قیمت بی ضابطه اجاره در کنار نرخ تورم بالای چهل درصدمشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند، ضمن اینکه موجر و مستاجر باید با هم به همزیستی مسالمت آمیز برسند و در سایه دادگاه و شکایت امکان زندگی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس، با تاکید بر اینکه خانه دار شدن زوج‌های جوان یکی موضوعات مهم و اولویت‌دار کشور است، عنوان کرد: خرید خانه ۴۵ متری برای زوج‌های جوان به رویا تبدیل شده است، لذا قیمت مسکن باید با حمایت دولت، بنگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و ساخت انبوه مسکن و اجاره بلند مدت به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر قیمت‌ها را متعادل‌تر کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران بیان کرد: مسکن مهری که در دولت قبل ساخته شد به لحاظ جانمایی و کمبود امکانات زیرساختی مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما باید بپذیریم که این امر موجب رونق بسیاری از کسب و کار و بهبود تعادل میان عرضه و تقاضا مسکن شده است و هم اکنون نیز مردم در بیش از ۹۰ درصد واحد‌های مسکن مهر ساکن هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ساماندهی بازار مسکن یکی از اولویت‌های مجلس بوده و باید مورد توجه دولت و وزیر راه و شهرسازی دولت آینده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده