تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۸۸۳
کد خبر: ۲۱۸۲۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسین‌زهی:

زمین رایگان برای تعاونی مسکن کارگران جهت ساخت مسکن اختصاص پیدا می‌کند/ بیش از ۷۰ درصد درآمد کارگران صرف پرداخت اجاره بها می‌شود

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد دستمزد کارگران صرف پرداخت اجاره بها مسکن می‌شود، گفت: بر اساس طرح جهش تولید مسکن به کارگرانی که تعاونی مسکن با مجوز وزارت راه و شهرسازی تشکیل دهند زمین رایگان به همراه تسهیلات مناسب برای ساخت واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی در رابطه با ضرورت توجه به وضعیت مسکن کارگران گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دستمزد کارگران صرف پرداخت اجاره بها مسکن شده و در برخی موارد تمامی درآمد آن‌ها نیز کفاف هزینه‌های تامین مسکن را نمی‌دهد از این رو باید برای مسکن این قشر از جامعه تدبیر جدی اتخاذ شود.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در قانون جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده که زمین ارزان قیمت و رایگان به همراه تسهیلات مناسب برای ساخت واحد‌های مسکونی در اختیار تعاونی‌های کارگری با مجوز وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. از این رو پس از اجرای قانون مذکور کارگران یک مجموعه می‌توانند با تشکیل تعاونی مسکن نسبت به ساخت خانه اقدام کنند.

حسین زهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مسکن کارگران، افزود: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب مسئولان قرار گرفته و برای مسکن محرومان، اقشار کم درآمد جامعه و کارگران فکر اساسی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کرونایی وضعیت امنیت شغلی و درآمدی کارگران نامناسب است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت درآمدی کارگران با دیگر اقشار جامعه متفاوت است باید برای آن‌ها تسهیلات ارزان با نرخ سود پایین‌تر جهت تامین مسکن و یا ودیعه اجاره بها در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: نمایندگان کمیسیون عمران مجلس پس از بازگشت از حوزه انتخابیه و تشکیل کمیسیون موضوع مذکور را در دستور کار قرار داده و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت تامین مسکن کارگران به وزارت راه و شهرسازی ارائه خواهند کرد؛ کمیسیون عمران آماده همکاری و همراهی در حوزه تقنین با وزارت راه برای کمک به بهبود وضعیت مسکن کارگران است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده