تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۱۹۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد نماگر بورس در ۲۸ تیر / شستا شاخص را مثبت کرد

‌می‌متالز - بازار سرمایه امروز با رشد نسبتا آرامی شروع شده است و نماد‌هایی که روز گذشته روند خوبی را نداشتند امروز متعادل‌تر حرکت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، نماگر بورس امروز در سومین روز معاملاتی هفته جاری با رشد چهار هزار واحدی (۰٫۳ درصدی) آغاز به کار کرد و در کانال یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد قرار گرفت. هم‌جهت با روند کلی بازار سهام این روز‌ها قفل صف‌های فروش نماد‌های کوچک تا حدی باز شده است و شاخص کل هم‌وزن هم امروز را با رشد ۱۰۰۵ واحدی (بیش از ۰٫۳ درصد) آغاز کرد وارد محدوه ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت تا بتواند روند منفی روز گذشته بازار را جبران کند.

ارزش معاملات بورس امروز در نیم ساعت ابتدایی آغاز بازار ۷۳۱ میلیارد تومان بود و حجم معاملات هم ۸۸۰ میلیون برگه سهم ثبت شد.

بر خلاف روز‌های منفی که بازار در چند ماه گذشته سپری کرده، اما حالا به دلیل رشد بازار سهام در سه هفته گذشته برای تحرکات منفی مقطعی نمی‌توان گمانه‌های مختلفی را زد.

بازار سرمایه در روز‌های گذشته با رشد قیمت عمده نماد‌های بازار رو به رو بوده است. حالا امروز شستا توانسته است در صدر موثرترین نماد‌های بورسی قرار بگیرد و روند بازار را تغییر دهد.

عرضه اولیه تازه به بازار وارد شده ولکار هم چند روزی است که بیشترین تراکنش را در بازار ثبت می‌کند این نماد امروز را هم به همین صورت آغاز کرده است.

روز گذشته با عرضه حقوقی‌ها مواجه بودیم که به تحرکات منفی گروه پتروشیمی و نفتی منجر شد، اما امروز در نیم ساعت شروع کار بازار این دو گروه با تعادل نسبی و با روندی مثبت کار خود را آغاز کرده‌اند.

روز گذشته گمانه‌های مختلفی درباره لیدری گروه خودرویی در بازار زده شد. این گروه هم همگام با رشد و صعود کلی بازار توانست افزایش قیمت‌های خوبی را داشته باشد، اما امروز به نظر می‌رسد با گرایشات منفی آغاز به کار کرده‌اند.

امروز دو گروه شاخص‌ساز فولادی و پالایشی دارای بیشترین توقف نماد‌ها هستند و بازار امروز بدون حضور این نماد‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

 

عناوین برگزیده