به گزارش میمتالز، خلیل محبت خواه با یادآوری اینکه طول اصلی مسیر ترانزیتی تهران – قم ۵۰ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر از این مسیر بهسازی و روسازی شده است، اظهار کرد: امسال با اقدامات و پیگیریهای انجام شده اجرای بهسازی و روسازی ۲۷ کیلومتر جدید در دستور کار قرار گرفت که با مناقصه برگزار شده طی دو هفته اخیر آغاز و در زمان حاضر ۴ کیلومتر از مسیر با توان اجرایی بالای پیمانکار روکش و بهسازی انجام شده است.
وی یادآور شد: ۳ کیلومتر از مسیر نیاز به عملیات خاکی و انعقاد قرارداد مناقصه در محل تقاطع با پل راه آهن دارد که پیگیر انجام آن در این خصوص نیز هستیم تا مراحل کاری با کمک شرکت ساخت انجام شود. سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال اعتبار قیر توسط شرکت ساخت به این پروژه تخصیص داده شده که در قالب پیش پرداخت به پیمانکار پرداخت خواهد شد.
محبت خواه گفت: اهمیت این جاده ترانزیتی که از کمربند جنوبی تهران عبور میکند و به لحاظ تصادفات متعدد ترانزیتی و شاخ به شاخ از وضعیت ایمنی ترافیکی خوبی برخوردار نبوده بسیار بالاست. امیدواریم با ایجاد باند جدید حرکت در استانهای تهران-قم ایمنی حرکت ترانزیتی در تهران افزایش یابد و دغدغه خاطر رانندگان حل شود. همچنین کاهش مصرف سوخت و مزایای زیست محیطی از دیگر مزایای این پروژه محسوب میشود.
محبت خواه گفت: مبلغ اولیه قرارداد این پیمان ۷۳۰ میلیارد ریال است که پیش بینیها حاکی از افزایش این رقم با توجه به اتفاقات و موارد مطروحه در مسیر تا ۱۲۰۰ میلیارد ریال نیز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و حمایت شرکت ساخت بتوان یکی از مهمترین زیرساختهای حمل و نقل پایتخت به سرانجام برسد و سال ۱۴۰۱ افتتاح شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم