تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۲۰۰۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ضرورت توسعه اکتشافات معدنی در شهرستان کازرون توسط سازمان ایمیدرو

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس بر ضرورت گسترش فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در راستای توسعه صنایع معدنی شهرستان کازرون تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، پژمان نامدارخانی با تاکید بر گسترش اکتشافات سازمان ایمیدرو در شهرستان کازرون گفت:این سازمان با پایش مناطق محروم این استان حدود ۱۷ فرصت سرمایه گذاری را شناسایی و فراهم نموده و انتطار می‌رود که در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی نیز میزان اکتشافات خود را در این منطقه افزایش دهد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس با اشاره به این که ایمیدرو، توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربنا‌ها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده ادامه داد: برای بهره برداری از ذخایر این منطقه به سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی نیاز است.

نامدار خانی اظهار داشت: در شهرستان کازرون ذخائر گچ، سنگ لاشه، نمک و ... به اندازه کافی فراهم است که ضرورت توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در معادن این شهرستان مشغول به کار هستند و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم این شهرستان ضروریست که در راستای توسعه منابع معدنی سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های موجود شهرستان کازرون و با بیان این که این شهرستان از گنبد‌های نمکی خوبی برخوردار است افزود:این موقعیت‌ها در جهت گسترش فعالیت‌ها و رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی دارد.

وی عنوان کرد:جهت استخراج معادن درشهرستان کازرون با توجه به پوشش گیاهی و مناطق زیست محیطی شرایط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده و در اولویت اساسی است.

در این جلسه مقرر شد؛ با تشکیل یک کمیته تخصصی، مسائل زیرساختی معادن کازرون، فعال نمودن معادن کوچک مقیاس، مشکلات منابع طبیعی و زیست محیطی سیمان کازرون، استفاده از ظرفیت منطقه ویژه در بخش صنعت و معدن در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است اولین نشست بررسی توسعه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و بررسی راهکار‌های استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی و صنایع معدنی شهرستان کازرون در سازمان صمت فارس با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت فارس، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس، کارشناس طرح و برنامه وزارت صمت، مجری طرح‌های "ایمیدرو" در استان فارس، مشاور نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار، مدیر مرکز زمین شناسی شیراز و سایر فعالان اقتصادی استان برگزارشد.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده