تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۲۰۰۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صمت شمال استان کرمان خبر داد؛

ورود سیمان به بازار بورس/ افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان مصوب شد

‌می‌متالز - مهدی حسینی‌نژاد گفت: یک اتفاق خیلی خوب که رخ داده است این که تولید سیمان در حوزه ملی است و برای اینکه مدیریت بهتری برای عرضه و تقاضا صورت گیرد و دلالان کم شوند سیمان در حال حاضر در ثبت و ورود به بورس قرار گرفته و از طریق بورس سیمان توزیع خواهد شد و این امر سبب می‌شود تا یک فضای رقابتی نیز ایجاد شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی‌نژاد رئیس اداره صمت شمال استان کرمان در رابطه با کمبود و افزایش قیمت سیمان در هفته‌های اخیر در استان کرمان، اظهار کرد: سه کارخانه سیمان کرمان، ممتازان و ماهان که در استان کرمان وجود دارند متوسط روزانه نزدیک به ۸ هزار تن تولید داشتند و تولید آن‌ها براساس برنامه ریزی‌های ستاد تنظیم بازار و کمک‌های دستگاه‌هایی همچون دستگاه قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی انجام می‌شد.

وی گفت: این امرسبب شده بود تا یک روال بسیار خوبی در نظم دادن به تولید و توزیع سیمان در ۳ الی ۴ ماه گذشته برنامه ریزی شود و نسبت به نیاز مصرف روزانه استان حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن مصرف در حال پاسخگویی و نظم گرفتن بود.

رئیس اداره صمت شمال استان کرمان افزود: متاسفانه در طی دو هفته گذشته و باتوجه به مشکل خاموشی‌های برق نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور علیرغم اینکه ما قانون داشتیم و صنایع برق قطع شد دچار چالش بزرگی شدیم و در حال حاضر میانگین تولید به نصف یعنی ۵۰ درصد برابر با ۴۵۰ هزار تن در شبانه روز رسید.

حسینی نژاد ضمن عذرخواهی از کلیه مردم استان اذعان کرد: امید که مردم در صرفه جویی در مصرف برق کمک کنند تا بتوانیم به ظرفیت ۸ هزار تن تولید برسیم و بازار را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کنار آن یکسری افراد سودجو هستند که برخورد‌های نظارتی شکل گرفته و تاکنون حدود ۱۳۶ پرونده به ارزش ۴ میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

رئیس اداره صمت شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: یک اتفاق خیلی خوب که رخ داده است این که تولید سیمان در حوزه ملی است و برای اینکه مدیریت بهتری برای عرضه و تقاضا صورت گیرد و دلالان کم شوند سیمان در حال حاضر در ثبت و ورود به بورس قرار گرفته و از طریق بورس سیمان توزیع خواهد شد و این امر سبب می‌شود تا یک فضای رقابتی نیز ایجاد شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: هم اکنون قطعی برق سبب چنین چالش بزرگی شده است که امیدواریم بزودی رفع شود تا ما بتوانیم از طریق بورس عرضه و تقاضا را انجام داده و دست دلالان را قطع کرده و مدیریت بهتری در زمینه تولید و توزیع سیمان داشته باشیم.

وی در خصوص نرخ گذاری سیمان گفت: افزایش قیمت سیمان با توجه به افزایش هزینه‌های تولیدی که وجود داشت و درخواستی که از طرف انجمن سیمان در سطح ملی صورت گرفت و حدود ۴۰ درصد قیمت سیمان افزایش پیدا کرد و با کرایه حمل به طور متوسط حدود ۳۰ الی ۳۷ هزار تومان بسته به منطقه و حمل بار این نرخ توسط تنظیم بازار کشور مصوب شد.

رئیس اداره صمت شمال استان کرمان بیان کرد:، اما همان طور که اشاره شد در این نرخ عاملان و دلالانی وجود دارند که از طرق مختلف سیمان را با قیمت‌های بیشتری بفروش می‌رسانند که این تخلف محسوب می‌شود، زیرا قیمت مصوب همان ۴۰ درصد بیشتر نیست و تعزیرات با چنین اشخاصی برخورد قضایی خواهد کرد.

حسینی نژاد تاکید کرد: از همشهریان و هم استانی‌ها درخواست دارم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با شماره‌های ۱۲۴ اداره صمت و یا با ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس حاصل نموده تا با چنین اشخاصی برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده