تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۲۰۰۵۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ظرفیت سیمان دهلران برای اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفری در صنایع پایین دستی

‌می‌متالز - رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کارخانه سیمان دهلران پس از بهره برداری می‌تواند در صورت راه اندازی صنایع پایین دستی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، بهروز زرین کاویانی در حاشیه بازدید بازرس کل استان ایلام از روند احداث کارخانه سیمان دهلران اظهار داشت: از نکات مثبت این پروژه وجود مواد معدنی بسیار مناسب مثل سنگ گچ و ماسه سنگ سیلیسی در شهرستان است که در عمل با هم ترکیب و در قالب سیمان با کیفیت می‌شود به بازار ارائه کرد.

وی افزود: آنچه با اهمیت‌تر از اشتغال در کارخانه است، یکی فراهم کردن زمینه توسعه در منطقه است و دیگری زمینه راه اندازی صنایع پایین دست فراوان است بطوریکه ۱۰ برابر تعداد اشتغالی که کارخانه ایجاد می‌کند، در سایر صنایع جانبی می‌تواند بوجود آید.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: بخش ماشین آلات این کارخانه آماده، ولی بخش کوره ناقص است، در صورت عزم جدی مجری طرح و مدیران مسوول این مجموعه بزرگ را می‌توان تا ۶ ماه آینده به بهره برداری نهایی رساند، هر چند هم اکنون شرایط تولید با استفاده از کلینکر که از سایر کارخانجات قابل تامین است، وجود دارد، در سنوات گذشته نیز این کارخانه با اشتغال محدود فعالیت داشته و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات شاهد بهره برداری کامل آن باشیم.

زرین کاویانی یادآور شد: ذخیره‌ای که این محدوده معدنی دارد جوابگوی حداقل ۵۰ سال است و محدودیت مواد معدنی برای کارخانه وجود ندارد.

رئیس طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای این پروژه هزینه شده است، گفت: بین یک هزار تا ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه نیاز است.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده