تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۵۰۵۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال، ارزآوری و کاهش قیمت سه دستاورد مهم کارخانه سیمان دهلران است

‌می‌متالز - معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران موجب اشتغال، ارزآوری و ارزان شدن سیمان در منطقه خواهد شد

به گزارش می‌متالز، لطیف صادقی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان دهلران گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است و با توجه به مشکلات سرمایه گذار شاهد تعلل در تکمیل پروژه هستیم.

وی یادآور شد: به تازگی به همت دولت و پیگیری مجموعه‌های نظارتی و دستگاه قضایی روند کار تسریع شده است و سرمایه گذار پای کار آمده، اما از روند کار راضی نیستیم.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات کارخانه سیمان دهلران با بانک عامل از طریق ستاد تسهیل و قوه قضاییه حل و فصل شود.

صادقی به بلاتکلیفی پروژه اشاره کرد و یادآور شد: این سرمایه متعلق به مردم و نظام و سرمایه گذار بوده و باید کارخانه بهره برداری شود، در جهت تسهیل و رفع موانع مذاکرات و پیگیری‌هایی در خصوص برق و سایر موضوعات انجام گرفته است، بخش خصوصی باید با جدیت، حساسیت و بصورت جهادی پای کار بیاید تا با رایزنی‌ها و از طرفی همت سرمایه گذار و پیشرفت در کار مشکلات قضایی و بانکی حل شود.

وی به مرز مهران و در آینده راه اندازی مرز چیلات برای صادرات سیمان هم اشاره و افزود: بهره برداری از این کارخانه علاوه بر اشتغال، شاهد ارزآوری و ارزان شدن سیمان در منطقه نیز خواهد شد.

وی از تلاش‌های مدیریت ارشد استان و نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی هم تقدیر و اضافه کرد: دولت پیگیر رفع مشکلات این کارخانه است و از طرف دیگر با سرمایه گذار همراهی و همکاری داریم تا کار به نتیحه برسد و مردم استان و شهرستان از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

کارخانه سیمان دهلران در صورت بهره برداری بطور مستقیم زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده