تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۲۰۴۱۲
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی با خطوط لوله

‌می‌متالز - مجری پروژه احداث خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس- مهرآران با اشاره به ساخت این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه فرآورده، گفت: لوله‌گذاری گستره یک خط لوله بندرعباس-سیرجان-رفسنجان همزمان با عید سعید قربان آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، «علی خانی پور» گفت: پروژه احداث خط لوله بندرعباس- مهرآران با هدف انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید و گازوئیل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز انتقال نفت مهرآران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

خانی پور تصریح کرد: به‌منظور استفاده از حداکثر توان داخلی کشور، کل لوله‌های این پروژه توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث خط لوله بندرعباس-مهرآران به صورت EPC اجرا می‌شود، افزود: لوله‌های مورد نیاز این پروژه ۲۴۹ کیلومتر است که ۵۲ کیلومترتوسط یکی از شرکت‌های لوله سازی ساخته و به سایت حمل شده است.

خانی پور در خصوص تامین بقیه اقلام اساسی نظیر کابل فیبر نوری و شیر آلات بین راهی نیز گفت: باتوجه به نهایی سازی بررسی شرکت‌های سازنده، به زودی سفارش گذاری این تجهیزات انجام خواهد شد.

وی درخصوص تجهیزات حفاظت کاتدی گفت: طراحی سیستم حفاظت کاتدی به پایان رسیده و در هفته‌های آینده تجهیزات حفاظت کاتدی را سفارش گذاری خواهیم کرد.

مجری پروژه در پایان گفت: پیمانکار این پروژه مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و تدبیر انرژی گستر ایرانیان و مشاور آن گروه مهندسین مشاور پارس است.

طرح احداث خط لوله بندرعباس- سیرجان- رفسنجان با هدف انتقال تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز کشور در حال اجرا است که به چهار پروژه تقسیم شده است.

این پروژه‌ها شامل گستره یک با عنوان پروژه احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس- مهرآران، گستره دو با عنوان طرح احداث خط لوله مهرآران-رفسنجان به همراه انشعاب خط لوله سیرجان و پروژه احداث تلمبه خانه‌ها و پایانه‌های خط لوله بندرعباس- سیرجان-رفسنجان و همچنین پروژه احداث خطوط انتقال برق و پست‌های فشارقوی است.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده