تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۲۰۷۹۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بخشی‌پور با اشاره به طرح تفکیک "وزارت راه و شهرسازی":

جهش سرسام آور قیمت مسکن حاصل ادغام وزارتخانه‌های "مسکن و شهرسازی"و"راه و ترابری" است / تفیکیک وزارخانه مانع سقوط بیشتر کشور در چاه بی انتهای مشکلات می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، عقب افتادن از اهداف خانه‌دار کردن قشر کم‌درآمد، جهش چندباره و سرسام آور قیمت‌های زمین و مسکن و تزریق تورم در اقتصاد کل کشور را از جمله مشکلات ناشی از ادغام وزارت خانه راه و شهرسازی دانست و گفت: با تفکیک این وزارتخانه جلوی سقوط بیشتر در این چاه بی‌انت‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب ودالاهو در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح تفکیک "وزارت راه و شهرسازی" گفت: در گذشته نه چندان دور دو وزارتخانه «مسکن و شهرسازی» و وزارتخانه «راه و ترابری» مستقل از هم بوده و هر کدام نقش مهمی در اقتصاد و رضایتمندی عموم مردم و به خصوص قشر متوسط و پایین جامعه بر عهده داشتند.

بخشی‌پور افزود: از سال ۱۳۹۰ ظاهراً به منظور کمک به احداث مسکن مهر، بدون هرگونه مطالعه فنی و بهره‌گیری از نظرات متخصصین کارآزموده، در اقدامی نسنجیده و خام، دو وزارتخانه مذکور ادغام و وزارت راه و شهرسازی، به وجود آمد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کار نه تنها کمکی به تسریع در احداث مساکن مهر نکرد بلکه حتی تلاش‌های دست اندرکاران را نیز کم اثر نمود و مشکلات جدیدی را ایجاد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، عقب افتادن از اهداف خانه‌دار کردن قشر کم‌درآمد، کاهش چشمگیر کیفیت عملیات انجامی، جهش چندباره و سرسام آور قیمت‌های زمین و مسکن، بروز مشکلات اجتماعی در بین ساکنین مساکن مهر، بدبینی از دولت، عدم رعایت فرهنگ سنتی و شایسته‌ی محله محوری و تزریق تورم در اقتصاد کل کشور را از جمله مشکلات ناشی از ادغام این دو وزارتخانه برشمرد.

بخشی‌پور در ادامه تصریح کرد: در بخش راه و ترابری نیز از یک طرف ساخت و توسعه شبکه‌های حمل و نقل به خصوص حمل و نقل زمینی به شدت نزول پیدا کرد و از سوی دیگر حتی عملیات ترمیم و نگهداری راه‌های قبلی نیز بسیار ضعیف‌تر از قبل انجام شد.

نمایند اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو تصریح کرد: در مقایسه یک دهه گذشته با قبل از ادغام این دو وزارتخانه، نتایج ناگوار این کار که در واقع یک آزمون و خطا بود، به عینه برای همگان قابل رویت و لمس است.

بخشی‌پور یادآور شد: با این اقدام خوب، جلوی سقوط بیشتر در این چاه بی‌انت‌ها گرفته می‌شود و بسیاری از مشکلات کنونی حل شده و از بروز مشکلات جدید جلوگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی، شاهد بوجود آمدن دو وزارت‌خانه کاملا اجرایی هستیم، بر لزوم پرهیز از هرگونه نگاه سیاسی به موضوع تاکید کرد و افزود: در این کار فقط باید به مصالح کشور و مردم توجه شود و مسائل سیاسی جایی نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امیدوار است تا قبل از شروع بکار دولت سیزدهم این کار به سرانجام برسد، گفت: این کار موجب خدمات بسیار بیشتر و تسریع در کار‌های عمرانی و زیرساختی می‌شود و منافع آن به عموم مردم خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده