تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۵۶۷
کد خبر: ۲۲۱۵۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

امضای قرارداد ساخت بار اول لوله‌های جریانی بدون درز

‌می‌متالز - قرارداد ساخت بار اول لوله‌های جریانی بدون درز (مانیسمان) ۴اینچ بین گروه ملی صنعتی فولاد ایران و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی نفت ایران در تاریخ چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه امضاء شد.

به گزارش می‌متالز، نادر جعفر یوسفی، مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ضمن تشریح توانمندی‌ها و اقدامات این گروه در ساخت داخل لوله‌های جریانی بدون درز، با بیان اینکه امضای این قرارداد شعار «ما می‌توانیم» را بار دیگر در گروه ملی و صنعت نفت محقق کرد، گفت: همه تلاش شرکت بر این اساس بود که با سرمایه‌گذاری در اختیار، بتوانیم تولید لوله‌های جریانی زیر ۶ اینچ را عملیاتی نماییم که خوشبختانه امروز پس از یک سال تلاش پیوسته این امر محقق گردید.

وی افزود: استراتژی تولید محصولات خاص، دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا ضمن تدوین برنامه‌ای مدون، فرآیند تولید لوله‌های جریانی با استفاده از دانش و تخصص درون سازمانی بازنگری و عملیاتی گردید. تولید آزمایشی این محصول با نظارت کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام و پس از تست‌های صورت پذیرفته مورد تائید صنعت نفت قرار گرفت.

همچنین ایشان بیان داشت، خرید قطعات ضروری داخلی و خارجی، تعمیر بخشی از خط تولید و نصب و راه اندازی دو تجهیز هیدواستاتیک و اولتراسونیک جهت تست‌های فشار و ضخامت با منابع داخلی و همت پرسنل متخصص کارخانه لوله سازی و مشاورین شرکت، امکان تولید انبوه این محصول در گروه ملی را مهیا نموده است.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه تولید این نوع محصول بعنوان یکی از ۱۰ کالای استراتژیک صنعت نفت، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، یادآور شد: ما هم‌اکنون آمادگی تولید لوله‌های درون چاهی را نیز داریم که با اتخاذ تدابیر لازم، این هدف را در آینده‌ای نه چندان دور عملیاتی خواهیم کرد.

رضا دهقان، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در حاشیه آیین امضای این قرارداد با بیان اینکه از دو سال گذشته، تولید لوله‌های جریانی بدون درز ۴ و ۶ اینچ با پیگیری گروه ملی در دستور کار قرار گرفت، گفت: تجهیز و استانداردسازی تولید این نوع محصول از سوی گروه ملی صنعتی فولاد ایران و با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام و نخستین قرارداد ساخت بار اول لوله‌های جریانی بدون درز ۴ اینچ امضا شد.

وی با بیان اینکه این قرارداد مربوط به طرح توسعه میدان لالی مخزن آسماری و به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان است، افزود: همه تلاش معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران این بوده است که پیمانکاران را به سمت سازندگان ایرانی سوق دهد و امیدوارم این قرارداد زمینه‌ای برای تولید لوله‌های جریانی ۶ اینچ باشد.

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران همچنین از یک نوع قراداد مدت‌دار بین شرکت ملی نفت ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این قرارداد به منظور تامین لوله‌های جریانی ۴ و ۶ اینچ برای ۵۰۰ کیلومتر خط لوله پروژه‌های نفتی است؛ هم‌اکنون با موانع حقوقی و قراردادی روبه‌روست که در صورت رفع این موانع، شاهد امضای این قرارداد در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین

عناوین برگزیده