تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۲۲۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
انتظار فولادی‌ها از دولت رئیسی

رفع قوانین مزاحم و تورم زدایی فوری‌ترین نیاز کشور است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: رئیس جمهور منتخب با دوری جستن از فضای احساسی در حوزه اقتصاد و تولید نوعی ثبات و پایداری را در اوضاع اقتصادی کشور ایجاد کند و مشارکت و همراهی بخش خصوصی را با هر نوع فعالیت اقتصادی فراهم کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، ابوالفضل روغنی گلپایگانی افزود: یکی از موارد مهم قابل توجه رئیس جمهور این است که از فضای احساسی در حوزه اقتصاد و تولید دوری کند و با جلوگیری از نوسانات اقتصادی نوعی ثبات و پایداری را در اوضاع اقتصادی کشور فراهم کند تا با رفع موانع تولید در اقتصاد کشور، جهش تولید ایجاد شود.

وی تصریح کرد: کشور ما به شدت تورمی رشد کرده است و قوانین مزاحم زیادی دراین حوزه داریم و بنظر می‌رسد رفع قوانین مزاحم و تورم زدایی مهمترین موضوعات باید در اقتصاد کشور باشد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را با دیگر کشور‌ها مقایسه کنیم باید بدانیم ایران در کدامیک از شاخص‌های جهانی قرار گرفته است و چه جایگاهی از لحاظ کسب و کار، فساد اداری و مراتب توسعه اقتصادی دارد.

روغنی با تاکید بر اینکه ایران در هیچ یک از شاخص‌های فوق، جایگاهی ندارد افزود: اگر ایران در این زمینه‌ها اصلاح و بهبود داشته باشد، قطعا می‌تواند رشد همه جانبه‌ای داشته باشد و با حل موضوعات بانکی، ارزی و پولی کشور می‌تواند مشکلات بخش بزرگی از فعالان بخش خصوصی را حل کند و به رفاه و امنیت اجتماعی و ایجاد شغل پایدارکمک کند.

وی تصریح کرد: هر نوع شغلی که ایجاد می‌شود بهتر است با مشارکت و همراهی بخش خصوصی باشد، از جمله بهبود صادرات، توسعه شبکه آب، برق و گاز، تصویب قوانین باید با بخش خصوصی در میان گذاشته شود و این انتظاری است که بخش خصوصی از رئیس جمهورآینده دارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده