تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۲۲۲۳۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

اصرار کمیسیون عمران به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: با توجه به بحرانی بودن بازار مسکن و بروز مشکلات متعدد برای مردم، اعضای کمیسیون عمران مجلس بر بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی اصرار دارند.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، ، در تشریح جلسه روز سه شنبه (۱۹ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس در خصوص فرونشست و گسل‌های استان تهران و اقدامات دستگاه‌های متولی بود که با حضور مسوولان سازمان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران استان تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به گزارش مسوولان مربوطه به دلیل احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در محدوده گسل و یا مناطق در معرض فرونشست نگرانی‌های جدی هنگام بروز زلزله وجود دارد. از طرفی اقدامات متولیان به هیچ عنوان در حد انتظار نبوده و اعضای کمیسیون عمران نیز از توضیحات مسوولان قانع نشدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته برای کاهش ریسک فرونشست و خطرات وقوع زلزله برای ساختمان‌های محدوده گسل در حد تئوری و کار علمی بوده و تنها چند سنسور هشدار سریع در برخی مناطق تهران نصب شده که به هیچ عنوان کافی نیست. از طرفی لازم است قطع کن‌های گاز در مناطق مختلف تهران به ویژه محدوده خطر نصب شود.

ایری اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس مقرر شد، کمیته‌ای به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های متولی جهت کاهش خطرات بروز زلزله و فرونشست در استان تهران تشکیل شده و ضمن ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، گزارش کاملی تهیه کند تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود. بدیهی است در صورت وجود قصور و کوتاهی از سوی متولیان، دستگاه‌های خاطی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به پیشنهاد مسکوت ماندن طرح تفیکیک وزارت راه و شهرسازی توسط دولت، گفـت: این موضوع در جلسه امروز کمیسیون مطرح و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. متاسفانه نا به سامانی‌های حوزه مسکن در سال‌های اخیر و افزایش سرسام آور قیمت خانه و همچنین رهن و اجاره بها مردم را با مشکلات زیادی رو برو کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به بحرانی بودن حوزه مسکن، کمیسیون عمران مجلس بر نظر خود در خصوص بررسی طرح تفکیک وزارت خانه راه و شهرسازی اصرار داشته چرا که معتقد است برون رفت از این وضعیت و ساماندهی این بازار پر تلاطم بدون وجود وزارتخانه مستقل مسکن امکان پذیر نیست. از این رو از سایر نمایندگان و همچنین دولت انتظار داشته تا در جریان بررسی این موضوع بسیار مهم با کمیسیون عمران مجلس همکاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده