تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۱۸۲۶۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شاکری:

انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی در موعد مقرر برگزار می‌شود/ کمیسیون عمران بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس بر نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی نظارت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری در رابطه با انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی، گفت: با توجه به تعاملات میان اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی، نماینده‌های از طریق کمیسیون عمران برای نظارت بر انتخابات سازمان نظام مهندسی انتخاب شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این انتخابات هیات‌های مجمع عمومی استان‌ها و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ۱۴۰۰ انتخاب می‌شوند، افزود: ثبت نام کاندیدا‌های این انتخابات روز چهارشنبه ۱۶ تیر ماه به پایان رسیده و هیات‌های نظارت وزارت راه و شهرسازی هم اکنون در حال احراز صلاحت نامزد‌ها هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل اهمیت انتخابات نظام مهندسی، اظهار کرد: با توجه به تغییر جریان اجرایی کشور به دست مردم، خواسته اعضای سازمان نظام مهندسی این است که انتخابات مذکور در کمال صحت، سلامتی با رعایت قوانین و مقررات در زمان مقرر، بودن تاخیر و بر اساس زمان بندی تعیین شده انجام شود.

شاکری ادامه داد: در دوره‌های گذشته نگرانی‌های بسیاری از عملکرد شورای انتظامی و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در خصوص مباحث مالی، ارتقا شایستگی‌های نظام مهندسی، دخالت اعضای در بهبود عملکرد سازمان و همچنین عدم رعایت قوانین و مقررات به وجود آمده چرا که شفاف‌سازی کمتری را در این حوزه شاهد بودیم. از این رو امیدواریم با اهتمام معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی انتخابات مذکور به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روند انتخابات انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی نظارت دارند، اضافه کرد: به تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی، اطلاع می‌دهم که دفتر نظارت کمیسیون عمران بر انتخابات نظام مهندسی در طبقه پانزدهم وزارت راه و شهرسازی مستقر شده و جلسات مشترکی را با هیات‌های اجرایی، نظارتی، وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی جهت هماهنگی بیشتر برگزار کرده و هم اکنون نیز آماده دریافت نظرات، شکایات و اعتراضات اعضای متخصص سازمان نظام مهندسی در طول جریان برگزاری انتخابات است.

شاکری تصریح کرد: امیدواریم انتخابات با همین زمان بندی اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار و هیات‌های عمومی در استان‌ها و شورای مرکزی در سازمان نظام مهندسی با مقبولیت بدنه این سازمان که متشکل از صد‌ها هزار مهندس است، انتخاب شوند تا انتظارت مردم برای بهبود و ارتقاء عملکرد سازمان نظام مهندسی درحوزه سازمانی، ریل واگذاری، اجرای کار، امور مالی، استقلال شورای انتظامی و بازرسان و همچنین وضعیت ساخت و ساز در شهر‌های مختلف کشور برآورده شود. امیدواریم با نظارت عالیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات خواسته مردم محقق شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از تمامی رسانه‌ها درخواست می‌کنم ضمن اطلاع رسانی در فرآیند انتخابات هم حاضر و ناظر باشند تا افراد شایسته انتخاب شوند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده