تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۲۲۴۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
طی تیر ماه امسال؛

تلخی قطعی برق با صادرات ۵۷ هزار تنی ارفع به شیرینی تبدیل شد

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع موفق شد در تیر ماه سال جاری ۵۷ هزار تن شمش فولادی صادر کند که درآمد این صادرات هفت هزار و ۳۷ میلیارد ریال بود و این رقم بالاترین میزان درآمد صادراتی ماهانه این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع که همانند بسیاری از شرکت‌های فولادی سه ماه نخست سال جاری خود را در بخش تولید طوفانی آغاز کرده بود، به یک باره با قطعی برق مواجه شد و این امر باعث شد نتواند در تیر ماه به عملکرد خوب خود در تولید ادامه دهد. با این وجود، ارفع در تیر ماه یکی از ماه‌های درخشان خود را در صادرات و فروش پشت سر گذاشت؛ چراکه طبق اعلام این شرکت، ۵۷ هزار و ۷۵۱ تن شمش فولادی در تیر ماه توسط ارفع صادر شده که یک رکورد کم‌نظیر در تاریخ این شرکت است. در عین حال، ارفع از فروش شمش فولاد خود در تیر ماه، ۱۴ هزار و ۸۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که بالاترین درآمد کسب شده ماهانه در تاریخ فعالیت این شرکت به شمار می‌رود. در واقع، عملکرد خوب این شرکت در صادرات طی تیر ماه باعث شد تا تلخی قطعی برق تا حدودی به شیرینی تبدیل شود.

تلخی قطعی برق با صادرات ۵۷ هزار تنی ارفع به شیرینی تبدیل شد

تولید ۴۵۵ هزار تن محصول در ارفع

نمودار ۱ حاکی از آن است که شرکت آهن و فولاد ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ توانست ۲۶۳ هزار و ۵۴۴ تن شمش فولادی تولید کند. این شرکت در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۲۶۸ هزار و ۵۵۷ تن شمش فولادی تولید کرده بود.

ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ موفق به تولید ۲۸۸ هزار و ۹۷۰ تن آهن اسفنجی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۲۶۵ هزار و ۴۷۶ تن آهن اسفنجی تولید کند.

مجموع تولیدات شرکت آهن و فولاد ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۵۵۲ هزار و ۵۱۴ تن رسید که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال پیش حاکی از رشد ۳ درصدی است. ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۵۳۴ هزار و ۵۰ تن محصول تولید کند.

تلخی قطعی برق با صادرات ۵۷ هزار تنی ارفع به شیرینی تبدیل شد

ارفع در بهار امسال ۱۳۸ هزار تن محصول فروخت

نمودار ۲ نشان می‌دهد که شرکت آهن و فولاد ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ توانست ۱۶۰ هزار و ۹۶۶ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت توانسته بود در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۲۴۱ هزار و ۵۵۸ تن شمش فولادی را در بازار داخلی به فروش برساند.

ارفع در چهار ماه نخست امسال توانست ۸۹ هزار و ۳ تن شمش فولادی را به دیگر کشور‌ها صادر کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۹۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در چهار ماه نخست سال قبل ۳۰ هزار و ۶۲۶ تن شمش فولاد را صادر کرده بود.

جمع فروش داخلی و صادراتی شرکت آهن و فولاد ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۲۴۹ هزار و ۹۶۹ تن رسید. این شرکت در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۲۷۲ هزار و ۱۸۴ تن شمش فولادی در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند.

رشد ۱۴۰ درصدی درآمد صادراتی ارفع در بهار ۱۴۰۰

در نمودار ۳ مشاهده می‌شود شرکت آهن و فولاد ارفع توانست از محل فروش شمش فولادی خود در بازار داخلی طی چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰، توانست ۱۹ هزار و ۶۹۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹ موفق شده بود ۱۳ هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ موفق شد ۱۱ هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال درآمد از صادرات شمش داشته باشد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۵۵۶ درصد افزایش یافته است. این شرکت در چهار ماه نخست سال قبل توانسته بود از صادرات شمش فولادی یک هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال درآمد کسب کند.

شرکت آهن و فولاد ارفع در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ توانست ۳۰ هزار و ۸۱۴ میلیارد و ۸۵۲ میلیارد ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۰۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در چهار ماه نخست سال قبل ۱۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

تلخی قطعی برق با صادرات ۵۷ هزار تنی ارفع به شیرینی تبدیل شد

نمودار ۴ نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در تیر ماه سال ۱۴۰۰ در بازار‌های داخلی و صادراتی به ۱۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال به ازای هر تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن با کمی رشد همراه بود. همچنین میانگین نرخ فروش شمش فولادی ارفع در چهار ماه نخست سال جاری به ۱۲۳ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال به ازای هر تن رسید؛ بنابراین نرخ فروش شمش ارفع کمی افزایشی بوده است.

تلخی قطعی برق با صادرات ۵۷ هزار تنی ارفع به شیرینی تبدیل شد

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده