تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۲۲۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلا به رشد هفتگی نرسید

‌می‌متالز - قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ افزایش یافت، اما در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۵۶ دلار و ۶۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد که عمدتا به دلیل ریزش سنگین قیمت‌ها در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر آمار اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۵۹ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۵۱ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

مایکل لانگفورد مدیر شرکت مشاوره ایرگاید درباره وضعیت بازار گفت: ادامه اختلالات مربوط به کووید ۱۹ به معنای آن است که بانک‌های مرکزی سراسر جهان به اجرای تدابیر محرک مالی ادامه می‌دهد که تورم زا بوده و قیمت‌های طلا را در بلندمدت بالاتر می‌برد. در کوتاه مدت انتظار می‌رود طلا در بازه معاملاتی ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار بماند.

بازار‌های آسیایی روز جمعه تحت تاثیر پیامد‌های شیوع کرونای دلتا در کشور‌های متعدد منطقه نزولی بودند. در این بین دلار پس از آماری که نشان داد قیمت تولیدکننده آمریکا بزرگترین افزایش را در بیش از یک دهه گذشته داشته است، نزدیک به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته ایستاد.

طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی دیده می‌شود و افزایش نرخ‌های بهره ممکن است به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه بزند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی پیش بینی کرد فشار‌های تورمی موقتی خواهد بود و قیمت طلا در شش تا ۱۲ ماه آینده به دلیل انتظارات برای رشد بازده واقعی اوراق قرضه تحت تاثیر رشد اقتصادی و کاهش تورم، پایین‌تر خواهد رفت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۳۲ سنت رسید، اما حدود چهار درصد کاهش هفتگی نشان می‌دهد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۰۱۹ دلار و ۶۴ سنت رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از ژوئن قرار دارد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۲۴ دلار و ۸۱ سنت ایستاد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده