تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۲۲۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت اصفهان به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک مطرح کرد؛

نقش پررنگ صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد استان اصفهان / اصفهان فعالترین استان کشور در حوزه صنایع کوچک است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: توجه به صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط با توجه به نقش اساسی این بخش در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بسیاری حائز اهمیت است و بنابراین لازم است این بخش مورد توجه جدی دولت قرار گیرد و این مسئله به دلیل تعداد قابل توجه این صنایع در اصفهان برای این استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، ایرج موفق با اعلام مطلب فوق، گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری آن چیزی که در متن جامعه اشتغال و تحرک ایجاد می‌کند، صنایع کوچک و متوسط است.
وی افزود: نقش پررنگ صنایع کوچک و متوسط یا به اختصار SME‌ها در اقتصاد بسیار روشن و غیرقابل انکار است. برخلاف نام این صنایع (کوچک و متوسط) که ممکن است در ابتدا غلط انداز باشد، این بخش سهم بیشتری از اقتصاد در اختیار دارد و بالتبع سهم بیشتری از اشتغال و گردش مالی.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: در ساختار اقتصاد ایران و حتی بسیاری از کشورها، این بخش پتانسیل‌های بیشتری در حوزه تولید و صنعت دارد به گونه‌ای که معمولا نسبت صنایع بزرگ به صنایع کوچک و متوسط تقریبا ۳۰ به ۷۰ درصد است.
موفق گفت: این بنگاه‌ها می‌توانند از طریق جمع آور منابع خرد مالی در کنار کارآفرینی و زمینه توسعه اقتصادی را در یک کشور فراهم کرده و به دنبال آن در رشد اقتصادی، اشتغال، تولید ثروت و کاهش فقر نقش کلیدی ایفا کنند.
وی افزود: به علاوه صنایع کوچک و متوسط به دلیل انعطاف بیشتر در تصمیم‌گیری و تغییر رویه، چابک‌تر بوده و معمولا از توانایی بیشتری در سازگاری با شرایط جدید برخوردار هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: حال از آنجا که علاوه بر موارد بیان شده، این صنایع اشتغال بیشتری نیز نسبت به صنایع بزرگ ایجاد می‌کند، دولت‌ها و حکومت‌ها حساسیت بیشتری در آن‌ها دارند.
موفق افزود: امروزه قوت گرفتن سهم شرکت‌های دانش بنیان در صنایع کوچک و متوسط، نقش این صنایع را بیش از پیش پررنگ کرده است. توجه به این بخش قطعا فرصت‌های اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد می‌کند بنابراین توجه به این بخش بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر اصفهان با بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی و افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال، فعالترین استان کشور در حوزه صنایع کوچک محسوب می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده