تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۲۲۹۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارنامه قابل قبول دولت در حوزه صمت/ قدرشناسی جزئی از فرهنگ ایرانی و اسلامی است/ رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه صمت

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محدودیت‌های اقتصادی تحمیل شده به کشور در سال‌های اخیر، دستاورد‌های حوزه صمت را قابل قبول توصیف کرد و گفت: تمامی دستاورد‌های حاصل شده در بخش صنععت، معدن و تجارت نتیجه عملکرد همه مدیران و تلاش همه وزارء و مسئولان دولت‌های پیشین است و در واقع دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران وزارت صمت، سازمان‌های استانی و شهرک‌های صنعتی سراسر کشور برگزار شد ضمن تشکر از تمامی وزرا و سرپرستان پیشین وزارت صمت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم آقایان نعمت‌زاده، شریعتمداری، رحمانی، مدرس خیابانی، سرقینی و همچنین معاونان وزارت خانه، مدیران کل، روسای مراکز و سازمان‌های صمت، مدیران استان‌ها و فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران وبازرگانان، اصناف و انجمن‌های بخش خصوصی، گفت: تمامی دستاورد‌های حاصل شده نتیجه عملکرد، مدیریت و تلاش همه این عزیزان در بخش‌هابی دولتی و خصوصی بوده است و در واقع دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ثبت و انتقال تجارب برای بهره‌وری در اخذ تصمیمات آتی، افزود: ثبت و مستند سازی تجارب مدیران در تصمیمات عملیاتی و کارآمد در آینده بسیار کمک‌کننده خواهد بود ولازم است به آن توجه شود.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه فرهنگ قدرشناسی جزئی از فرهنگ ایرانی و اسلامی است، تصریح کرد: تمامی مدیران و مسئولان در حد بضاعت و امکاناتی که داشتند و با توجه به شرایط حاکم، در راستای تحقق اهداف نظام تلاش کردند، اما در سال‌های اخیر در کنار تحریم‌های ظالمانه، شیوع کرونا و خشکسالی مانع از تحقق کامل این اهداف و اجرایی شدن همه برنامه‌ها در حد انتظارات شد.

وی با اشاره به رشد ۷.۱ درصدی صنعت در سال گذشته، این دستاورد را کارنامه تلاش همه فعالان بخش صنعت و مدیران این حوزه دانست، اظهار داشت: در این مدت با تلاش و همت دسته‌جمعی توانستیم اقدامات شایسته و قابل قبولی در حوزه صنعت، تجارت بین‌المللی و معدن به انجام برسانیم.

چالش‌های بخش بازرگانی مانع دیده شدن موفقیت‌های صمت شد

رزم‌حسینی در ادامه صحبت‌های خود، مشکلات و چالش‌های حوزه تنظیم بازار را یکی از آفت‌های وزارت صمت توصیف کرد که مانع از دیده شدن سایر موفقیت‌ها و عملکرد‌های درخشان این وزارتخانه شد و با بیان اینکه قسمتی از این مشکلات خارج از اختیار وزارت صمت بود گفت: افزایش نرخ ارز، رشد چند برابری نقدینگی و انتظارات تورمی که در کشور ایجاد شد بر قیمت‌ها و بازار تاثیر گذاشت و شیطنت‌های رسانه‌ای نیز به این مسائل دامن زد و بسیاری از اقدامات مثبت و دستاورد‌های وزارت صمت مغفول ماند.

وزیر صمت در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه هر اقدام و کار در نظام جمهوری اسلامی برای رضای خداست، گفت: خوشبختانه دغدغه‌ها دربخش تجارت کاهش پیدا کرده است و وزارت صمت می‌تواند در دولت جدید تمرکز بیشتری بر حوزه صنعت و معدن داشته باشد و اجرای طرح‌هایی مانند آزادسازی و واگذاری معادن راکد از طریق مزایده در دولت آینده ادامه خواهد داشت.

رزم‌حسینی در پایان افزود: صنعت پیشانی اقتصاد است ولازم است وزارت صمت و جهاد کشاورزی که سهم بزرگی در GDP کشور دارند در سیاست‌های کلان پولی و مالی نقش آفرینی کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صمت نیز در ادامه جلسه بر نقش و اهمیت مستند سازی تجربیات سازمان‎ها در مدیریت و تصمیم‌گیری‌های آینده، آن را به نوعی حافظه سازمانی دانست که در رشد و بلوغ سازمان تأثیرگذار است.

گفتنی است در پایان این جلسه، از چهار عنوان کتاب «مسئولیت اجتماعی صمت»، «اهم اقدامات و عملکرد وزارت صنعت معدن و تجارت در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا (کووید۱۹)»، صمت تدبیر و امید، گزارش عملکرد هشت ساله وزارت صنعت، معدن وتجارت که به همت معاونت طرح و برنامه، مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وهمچنین موسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی تهیه و تدوین شده، با حضور وزیر صمت رونمایی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده