تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۴۰۸
کد خبر: ۲۲۳۰۰۸
سرویس خبر : انرژی
نوسان برق سبب شد؛

اختلال در تولید مجتمع‌های پتروشیمی یکی از مناطق صنعتی عربستان

‌می‌متالز - تولید مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه صنعتی جبیل عربستان در پی نوسان برق و به‌دنبال آن اختلال در فرآیند تامین مواد اولیه دچار مشکل شد.

به گزارش می‌متالز، فعالیت چند تولیدکننده محصولات پتروشیمی در منطقه صنعتی جبیل به‌دلیل ایجاد مشکل در زنجیره تأمین مواد اولیه به‌دلیل قطع برق در اوایل ماه آگوست مختل شده است.

کاهش ناگهانی عرضه مواد اولیه، نگرانی‌هایی را درباره عرضه کوتاه‌مدت چند محصول پتروشیمی ایجاد کرده است، به‌طوری که صادرات بعضی از محموله‌های تخصیص یافته به مشتریان هندی با تاخیر روبه‌رو شده است.

اکنون تردید‌هایی درباره زمان ازسرگیری فعالیت تولیدکنندگان مواد اولیه وجود دارد.

منابع بازار با استناد به نوسان برق در تاسیسأت شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو اعلام کردند که عرضه اتان به مجتمع‌های پتروشیمی در جبیل مختل شده است.

اتان به جای نفتا، اصلی‌ترین خوراک تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در عربستان است.

چند تولیدکننده پتروشیمی در سال ۲۰۱۹ میلادی مجبور شدند پس از حمله به تاسیسأت نفتی شرکت آرامکو عربستان، که منجر به کمبود گاز اتان شد، تولید خود را کاهش دهند.

به گفته منابع بازار، این هفته عملیات در بیشتر تاسیسأت تحت تأثیر نوسان برق ازسر گرفته می‌شود، اگرچه میزان اختلال در تاسیسات پایین دست در جبیل در ساحل شرقی عربستان به سرعت مشخص نشده است.

یک منبع صنعتی گفت: تولید اتیلن و پلی‌اتیلن به این دلیل تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

شرکت اتیلن و پلی‌اتیلن عربستان سعودی (SEPC) در ابتدای ماه جاری میلادی فعالیت یک واحد کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن را متوقف کرد و تولید پلی‌اتیلن (PE) را به‌دلیل نوسان برق کاهش داد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده