تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۲۳۶۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

نمایشگاه بین المللی فولاد ۱۴۰۰؛ فرصتی برای دیدن و دیده شدن

‌می‌متالز - مدیر نمایشگاه بین المللی فولاد در گفت و گویی گفت: برگزاری این نشست‌های علمی - تخصصی در کشور‌های نه توسعه یافته و نه در حال توسعه که از آنان به عنوان جهان سوم یاد می‌شود نشانه پوست اندازی و نوید توسعه یافتگی است.

به گزارش می‌متالز، حسین سبزی، مدیر نمایشگاه بین المللی فولاد در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: چنان که خود شاهدید ما در طول تمامی این بیست و سه سال با دو رویداد مواجه بوده و هستیم؛ سمپوزیوم و نمایشگاه که همزمان برگزار می‌شوند و هر کدام نقطه قوت آن دیگر محسوب می‌شوند.
سمپوزیوم‌ها، کنگره‌ها، سمینار‌ها، همایش‌ها حتی فستیوال‌ها و جشنواره‌ها چه در کشور‌های توسعه یافته و چه در کشور‌های در حال توسعه نقش پیشران رشد و حرکت رو به جلو را ایفا می‌کنند. برگزاری این نشست‌های علمی - تخصصی در کشور‌های نه توسعه یافته و نه در حال توسعه که از آنان به عنوان جهان سوم یاد می‌شود نشانه پوست اندازی و نوید توسعه یافتگی است.
سمپوزیوم فولاد سعی می‌کند همه ساله طی دو یا سه روز در نشست‌های تخصصی و برپایه دانش با مشارکت اساتید، اندیشمندان و متخصصین این صنعت از سراسر کشور راهکار‌های فنی، علمی و عملیِ تسریع حرکت رو به رشد، هم افزایی و ارتقای سطح صنعت فولاد ایران را در زمینه‌های تولید، تجارت و تامین مواد اولیه ارائه دهد.
اما نمایشگاه؛ هدف از بر گزاری هر نمایشگاه صنعتی در هر نقطه از جهان نمایاندن جدیدترین سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری در زمینه تولید و ارائه محصولات تولید شده غالبا جدید جهت گسترش تجارت در عرصه ملی و بین المللی است.
نمایشگاه بین المللی فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.
سبزی در رابطه با استقبال شرکت‌ها برای حضور در این سمپوزیوم در دومین سالی که جهان با این ویروس مواجه است، گفت: همان طور که در پاسخ به سوال قبلی هم اشاره شد نمایشگاه ما جزیی از کل در ایران و به تبع آن در جهان است. نمایشگاه‌ها، مشارکت کنندگان در آن و بازدید کنندگان آن‌ها در ایران وجهان سال تعطیل و سخت و به قول فردوسی پر آب چشمی را پشت سر گذاشتند. اما خوشبختانه در سال جدید نمایشگاه‌ها حرکت رو به پیش خود را باز آفرینی کرده اند و البته با اقبال مخاطبینشان هم مواجه شده اند. اکسپو ۲۰۲۰ که نماد بزرگترین نمایشگاه جهان است با رویکرد " پیوند افکار- ساخت آینده " با یک سال تاخیر در حال آماده سازی برای برگزاری در دوبی هست سایر نمایشگاه‌ها هم با شدت و حدت بیشتر یا کمتر همینطور. البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. امید واریم انشا الله اجرای واکسیناسیون نیز، هم در ایران و هم در تمامی کشور‌های جهان سرعت بیشتری پیدا کند.
وی در مورد موضوع این سمپوزیوم (چالش‌ها و راهکار‌های صنعت فولاد در دوران پسا کرونا) افزود: کرونا صنعت دنیا را متوقف کرد و ضربه سنگینی بر اقتصاد جهانی وارد ساخت اگر به اندازه کافی به این مسئله پرداخته نشده دلیلش این است که جان آدمی و اهمیت دادن به نجات آن در برابر هر چیز دیگر از جمله هیولای کرونا اولویت بی بدیل فردی و اجتماعی بوده و هست. صنعت فولاد نیز از این بلای جهانی بی نصیب نمانده است به همین دلیل رویکرد سمپوزیوم ۱۴۰۰ " چالش‌ها و راهکار‌های صنعت فولاد در دوران پسا کرونا " تعریف شده است.
مدیر نمایشگاه بین المللی فولاد در خصوص امکان استفاده از علاقمندان به صورت مجازی اظهار داشت: در حال برنامه ریزی برای این مسئله هستیم. آن چه بدیهی است این که فضای مجازی توان پر کردن خلا حضور واقعی را ندارد چنانکه در امر تحصیل در مقاطع مختلف نیز این نارسایی به وضوح مشهود است.
وی در پایان خاطر نشان کرد نمایشگاه بین المللی فولاد ۱۴۰۰؛ فرصتی برای دیدن و دیده شدن است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده