تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۲۳۹۶۹
سرویس خبر : انرژی

گزینه پیشنهادی وزارت نفت از بدنه صنعت نفت و آشنا به مسائل و چالش‌های متعدد نفت است

‌می‌متالز - معاون توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: مهندس اوجی فردی از درون وزارت نفت و از بدنه صنعت نفت و آشنا به مسائل و چالش‌های متعدد نفت است.

به گزارش می‌متالز، نصرالله زارعی معاون توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت، اظهار داشت: شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است و وزارت نفت نیز جایگاهی مهم در اقتصاد کشور از حیث درآمدزایی و ارزآوری دارد؛ پس تصدی پست وزارت نفت در این شرایط، توسط فردی آگاه به امور صنعت نفت، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: آقای دکتر رئیسی، مهندس جواد اوجی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند که ایشان فردی از درون وزارت نفت و از بدنه صنعت نفت و آشنا به مسائل و چالش‌های متعدد نفت است.

زارعی با اشاره به انتشار و اعلام بیانیه‌های متعدد حمایتی از بدنه صنعت نفت نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت نفت گفت: اجماع خوبی روی انتخاب مهندس اوجی در بدنه صنعت نفت شکل گرفته و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز در دادن رأی اعتماد، توانمندی‌های مهندس اوجی را مدنظر قرار دهند و با انتخاب ایشان، بتوانیم نسبت به رفع چالش‌های اساسی صنعت نفت، گام‌های موثری در سال‌های پیش‌رو برداریم.

وی ادامه داد: مهندس اوجی علاوه بر اینکه تحصیلات مرتبط با نفت دارند، تجارب ارزنده‌ای از حضور در مناطق عملیاتی نفت تا میز‌های مدیریتی دارند و در سال‌های اخیر که ایشان در بخش دولتی حضور نداشتند، فعالیت‌های موثری در بخش پیمانکاری صنعت نفت و گاز را به تجارب خود اضافه کردند و می‌توان گفت مهندس اوجی، تمامی ابعاد نفت و گاز را از نزدیک دیده و با چالش‌های آن آشنایی کاملی دارند.

مجری طرح توسعه میدان آزادگان با بیان اینکه "در بخش میادین مشترک با وجود تمامی کار‌هایی که صورت گرفته، هنوز اقدامات بسیاری باید انجام شود"، گفت: بخش افزایش تولید و صادرات، مباحث به هم پیوسته‌ای است که خوشبختانه رئیس جمهور محترم در صحن مجلس در زمان معرفی مهندس اوجی به عنوان گزینه وزارت نفت اعلام کردند که در بحث فروش نفت تمهیداتی اندیشیده شده و نمایندگان محترم نگرانی از بابت فروش نفت نداشته باشند؛ که با توجه به اینکه فروش نفت یک مقوله فراوزارتخانه‌ای است، وقتی رئیس جمهور نسبت به وجود برنامه‌ای مطمئن برای فروش نفت خبر می‌دهد می‌توان این مساله را پشتوانه‌ای برای استمرار سرمایه‌گذاری و تولید نفت از میادین دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده