تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۲۴۳۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن و قراضه ارزانتر شدند/ زغال سنگ گرانتر

‌می‌متالز - سنگ‌آهن به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه برای فولادسازی این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد. البته این روند را برای قراضه نیز که یکی دیگر از مواد اولیه مهم برای فولادسازان است، وجود داشت؛ اما زغال سنگ برخلاف سنگ‌آهن و قراضه این هفته را با رشد قیمت آغاز کرد.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ‌آهن در ابتدای این هفته با کاهش همراه بود. به این صورت که نرخ سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد از ۱۲۷ دلار بر هر تن به ۱۱۱ دلار رسید و ریزش قیمتی ۱۶ دلاری را تجربه کرد. سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد نیز با کاهش ۱۰ دلاری قیمت از ۱۶۲ دلار بر هر تن به ۱۵۲ دلار رسید. سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز با بیشترین افت قیمتی از ۱۹۲ دلار بر هر تن به ۱۶۳ دلار رسید و ۲۹ دلار ارزان شد.

قراضه آهن هم یکی دیگر از مواد اولیه مهم برای فولادسازان به ویژه فولادسازان ترکیه در ابتدای این هفته ریزش قیمتی را تجربه کرد. به این صورت که قراضه وارداتی از حوزه بالتیک با ریزش ۹ دلاری از ۴۵۹ دلار به ۴۵۰ دلار بر هر تن رسید و قراضه وارداتی از اروپا نیز از رقم ۴۵۴ دلار برهرتن به ۴۴۵ دلار قیمت گذاری و ۹ دلار ارزانتر شد. نرخ قراضه وارداتی از آمریکا هم با افت ۹.۱ دلاری از ۴۶۰.۱ دلار به ۴۵۱ دلار برهرتن قیمت گذاری شد.

برخلاف سنگ‌آهن و قراضه که هردو این هفته را با کاهش قیمت آغاز کردند، زغال سنگ با رشد قیمتی همراه بود. به این صورت که زغال سنگ FOB استرالیا با افزایش ۵.۴ دلاری از ۲۱۶.۹ دلار به ۲۲۲.۳ دلار بر هر تن رسید.

گفته می‌شود عرضه محدود زغال سنگ از عوامل افزایش قیمت این ماده معدنی است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده