تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۲۵۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نفت ،فدرال رزرو و دلار از دلایل اصلی افت قیمت طلا هستند

می متالز - تحلیلگران اقتصادی به غیر از سیاست های مالی فدرال رزرو و روند حرکت شاخص دلار ،قیمت جهانی نفت را یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی طلا می دانند و اعتقاد دارند که افت ارزش اونس از ابتدای نوامبر تا به حال به غیر از عوامل تکنکیال و ... به طور مشخص تحت تاثیر افت قیمت نفت بوده است .
نفت ،فدرال رزرو و دلار از دلایل اصلی افت قیمت طلا هستند

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، در حالی که قیمت طلا در ماه اکتبر با افزایش روبرو شده بود ولی از ابتدای نوامبر تاکنون وارد یک فاز نزولی شده است که دلیل آن افت حامل های انرژی بوده است و در شرایطی که قیمت نفت کاهشی شده است بعید است تا زمانی که قیمت ها در این سطوح قرار دارد ما شاهد رشد قیمت طلا باشیم.

 

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، نوامبر همواره یک ماه ناامید کننده برای طلا بوده است. قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با 2 درصد کاهش به کمتر از 1209 دلار در هر اونس رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز در 5 هفته گذشته بیش از 22 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که قیمت نفت در ماه اکتبر تحت تاثیر تنش های ژئوپلتیکی و ترس بازار از تحریم نفتی ایران با افزایش چشمگیری روبرو شده بود.

 

"اوله هانسن "،تحلیلگر ارشد ساکسو بانک گفت: جای تعجبی نیست که قیمت طلا با کاهش روبرو شود چرا که قیمت نفت نیز وارد یک فاز نزولی شده است. افت قیمت نفت تاثیر زیادی بر شاخص قیمت کالاها دارد و می تواند به ضرر قیمت طلا تمام شود.

 

جیم وایکوف تحلیلگر کیتکو در نظر سنجی  قیمت طلا گفته بود: نفت نقش یک لیدر را در بین کالاهای خام دارد و هر روند قیمتی را که نفت دنبال کند سایر کالاهای استراتژیک از جمله طلا نیز همان روند را پیگیری خواهند کرد.. هر روند قیمتی که نفت دنبال کند سایر کالاها نیز تبعیت خواهند کرد.

 

همچنین ما با سیاست های فدرال رزور در افزایش نرخ بهره هم رو به رو هستیم که می تواند با حمایت از دلار باعث فشار بر قیمت طلا شود. کاهش رشد اقتصادی چین تحت تاثیر درگیری تجاری با امریکا که در ادامه به افت ارزش یوان و کم شدن تقاضا در این بازار منجر شده هم بر طلا فشار وارد می کند که بخشی از افت طلا و قرار گرفتن آن در سطح 1200 دلاری به همین دلیل است.

 

مشاور ارشد اقتصادی ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده خواستار از سرگیری مذاکرات تجاری با چین است. در عین حال مایک پنس معاون ترامپ نیز تاکید کرد: چین باید رفتار خود را تغییر دهد تا از وقوع جنگ سرد با ایالات متحده جلوگیری شود. البته چین هم طی چند روز گذشته با اعلام تغییر برخی از سیاست های تجاری خود و تصمیم به اعطای دسترسی بیشتر سرمایه گذاران خارجی  به بازار های داخلی این کشور سعی در کم کردن تنش های تجاری خود با امریکا داشته است.

 

رئیس جمهور چین،"جیپینگ" روز پنجشنبه و قبل از نشست 2 جانبه خود با ترامپ در حاشسه نشست جی 20 آرژانتین گفت:" پکن خواستار حل و فصل مسائل اقتصادی خود با امریکا است اما در این بین امریکا باید به انتخاب های این کشور در مسیر توسعه و همچنین منافع چین توجه کند."

 

چارلی ندوس تحلیلگر ارشد "موسسه لاسال فیوچرز " در نظر سنجی کیتکو برای قیمت طلا در هفته جاری گفته بود این احتمال وجود دارد که قیمت طلا طی روزهای آینده تا سطح 1200 دلار در هر اونس با کاهش روبرو شود.


در شرایط فعلی حفظ سطح 1200 دلاری برای امیدوار ماندن به شروع دوباره روند افزایش قیمت بسیار مهم است.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده